• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåpsproblem RM7401

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
Fått lite problem med kylen. Funkar på 230V och gasol men om jag vrider över till 12V låter det som en kulspruta bakom manöverpanelen. Troligen ett relä som inte är som det ska vara. Vet någon hur man tar bort panelen med energivalet och temp.inställningen. Vill inte börja bryta i den utan att veta hur den sitter.
Som rubriken säger är det ett kylskåp av modellen RM7401 utan autoläge.

Mvh
Nenne
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Kylskåpsproblem RM7401

Kan det vara så att Du kopplat in 220V samtidigt som kylskåpet står på 12V, och det inte är en automatisk omkoppling. Vill minnas att jag hade detta på vår Adria 2003.
Hälsningar
Göran Hellman
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpsproblem RM7401

Om jag inte minns fel så går det inte att lossa panelen framifrån utan hela skåpet måste dras ut framåt.
 

Galaxy

HBK Medlem
Inlägg
93
Kommun
Borås
HBK-Nr
184
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpsproblem RM7401

Hej

Ta bort vreden dessa drages rätt ut. Sedan hittar du skruvar dom håller panelen, när panelen är borta får du fram kretskortet.
 

teckla

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Olofström
HBK-Nr
2923
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpsproblem RM7401

För att kunna ta bort panelen vid reglagen så får du fört dra vreden rakt ut (ev. behövs en lätt grepp med en täng för man får dåligt fäste med fingrarna) sedan kan du se ett par skruvar i botten där vreden satt. Om du lössar dom så är panelen lös.:)
Kurt/
 
Toppen