• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp Kylskåpsbyte

Joli

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Vännäs
HBK-Nr
28779
Medlemskap
2024
Byte av gammal gasolkylskåp, 220V, 12V, gasol till kompressorkylskåp - kn jag göra det själv? Tack för hjälp och råd
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.057
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Byte av gammal gasolkylskåp, 220V, 12V, gasol till kompressorkylskåp - kn jag göra det själv? Tack för hjälp och råd
Javisst kan man göra ett sådant byte själv. Om du kan göra det själv beror förstås på dina egna kunskaper och färdigheter, så den frågan är lite svår att besvara. Det finns några olika trådar här på forumet som beskriver hur andra har gjort.
 

Anders.pe

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29622
Medlemskap
2024
Hej, vad jag har fått till mig är att det kan vara svårt att få ut kylskåpet genom dörren i bodelen så en del tar det via förardörren, det finns på Youtube där Peter leva med husbil visar fredagstips där finns det hur man byter kylskåp.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag fick ut mitt genom bodels dörren... Men fick skruva av elementet bak på gas kylskåpet..
Kompressor kylskåpet kom inte in så där fick jag plocka bort dörrkarmen... Sen hade vi 5mm tillgodo.. :eek:
 
Toppen