• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåpets gaslåga

erling 54

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1924
Medlemskap
2023
I somras på väg söderut lyckades vi inte få nån vidare kyla i kylskåpet hur jag än mixtrade med drevet. Läste i manualen om att man skulle låta en fackman rensa gasollågans munstycke. Öppnade nedre gallret på utsidan och kikade. Mycket rost och en del smuts och tyckte nog att lågan var i minsta laget.
Frågan är därför om det är för att låta proffsen tjäna pengar, eller om det är så svårt egentligen att rensa själv, som manualen beskriver problemlösningen.
Kan jag fixa detta själv utan att sabotera något?
/ Erling:confused::confused:
 

janne A

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpets gaslåga

Hej

Rengöra gasolmunstycket är en baggis. Var bara noggrann när du sätter tillbaka grejorna dels så att du får tätt, dels att du får tändare o annat på samma ställe som dom satt från början.

mvh
Janne
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Kylskåpets gaslåga

Hej

Rengöra gasolmunstycket är en baggis. Var bara noggrann när du sätter tillbaka grejorna dels så att du får tätt, dels att du får tändare o annat på samma ställe som dom satt från början.

mvh
Janne
När håller på med kylen kolla också att inte kopparblecket har lossat ,det hänger i en krok högst upp i röret ,det hände oss för ett tag sedan,lycka till själv är bästa dräng .Lycka till Yngve:wideeyed:
 

erling 54

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
1924
Medlemskap
2023
Sv: Kylskåpets gaslåga

Ja det är ju strålande hur hjälpsamma ni är här i klubben!
TACK, TACK kära vänner, nu ska jag göra som ni tipsat mig!!!
:) :)
Mycket vänliga hälsningar
Erling
 

pannor

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2799
Medlemskap
2024
Sv: Kylskåpets gaslåga

I somras på väg söderut lyckades vi inte få nån vidare kyla i kylskåpet hur jag än mixtrade med drevet. Läste i manualen om att man skulle låta en fackman rensa gasollågans munstycke. Öppnade nedre gallret på utsidan och kikade. Mycket rost och en del smuts och tyckte nog att lågan var i minsta laget.
Frågan är därför om det är för att låta proffsen tjäna pengar, eller om det är så svårt egentligen att rensa själv, som manualen beskriver problemlösningen.
Kan jag fixa detta själv utan att sabotera något?
/ Erling:confused::confused:

Här komer en bra handledning
http://www.husvagnsforum.com/images..._Dometic-ac5ce408ff43ed9634cb3c1a3e9e344e.pdf
 
Toppen