• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp!!!!

F

F.d. 29756

Guest
Vårat automatiska (SES) Tethford kylskåp fungerar på såväl intern som extern el men inte på gasol. På displayen markeras för gas och en stadig blå signal visar sig. Spisen och varmvattnet fungerar på gasol men ingen gasol når brännaren. Jag har lossat röret närmast brännaren och ingen gas kommer och jag vågar inte skruva mer. Alla kända ventiler är öppna!
Finns det någon "ängel" som har lösningen på problemet?
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Kylskåp!!!!

Har du skruvat ur själva brännarmunstycket och kollat om det är tätt?
 
I

Inger-Lisbeth

Guest
Sv: Kylskåp!!!!

Kontrollera först att det kommer fram gas till magnetventilen först.Ta en extern 12 v kabel och lägg den på magnetventilen, detta är ett sätt för att kontrollera att ventilen dels får ström och att den öppnar och släpper fram gas. Om det blir neg. effekt kan det vara ett par olika saker som kan vara den felande länken. Vid behov av reservdelar,Kontakta Bisk i Uddevalla, dom sköter och servar Thetford´s kylskåpsprodukter.
:wub::wub:
 

Rotax

HBK Medlem
Inlägg
202
Kommun
Luleå
HBK-Nr
976
Medlemskap
2026
Sv: Kylskåp!!!!

Har du provat att trycka in knappen en liten stund, efter du vridit den på gasol?
 
F

F.d. 29756

Guest
Sv: Kylskåp!!!!

Av alla svaren vi fått har vi förstått att vi måste få hjälp. Vi är inte särskilt tekniska men så här på måndagmorgonen så får vi komma till Bothnia Fritid i Boden och reparatören kunde konstantera att en väsentlig del före brännaren måste bytas ut.
Den lär kosta "skjortan" men vi hoppas att 3-årsgarantin skall gälla.

Tack vänliga för svaren!
 
F

F.d. 29756

Guest
Sv: Kylskåp!!!!

Nu är Tethford kyskåpet lagat hos Bothnia Fritid i Boden. Det blev byte av kretskort och magnetventil.Kostnad 4200 skr. Om Bothnia är fullt ut auktoriserad för Tethford vet vi inte men dom har skickliga reparatörer och säljer husbilar av olika märken.
Få se om treårsgarantin gäller? Skåpet är 2 år gammalt. Kanske maskinförsäkringen gäller?
Nåja, pengar hit och pengar dit! Nu bär det ut i vackra Norden igen!

Glada hälsningar
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen