• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

kylskåp

Noras mormor

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
1400
Medlemskap
2021
Hej
Vårt kylskåp i husbilen vill bara gå på gasol även när vi har elen inkopplad ,
Vår husbil är en 2001 och jag antar att kylen är från samma år. Det har gått på el tidigare. Skulle bli jätteglad om någon kan tipsa oss .:confused:

Noras mormor

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
1400
Medlemskap
2021
Sv: kylskåp

säkringarna är kollade och där märkte vi inget, när vi har elen inkopplad så låter det som att kylslåpet vill gå på el det knäpper men det händer inget ,det fortsätter att gå på gasol det gör ju inget kylskåpet fungerar ju .

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Har du ett automatskåp som själv väljer gas -el eller 12v, annars är det bara att stänga gasen , och kolla så att inte tändgnistrelät hängt upp sig

Noras mormor

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
1400
Medlemskap
2021

Hej
Ja vi har ett kylskåp som ska välja själv först el sen 12 v och sist gasol .Stänger vi av gasolen går det inte alls.Hoppas att någon därute har tips.

Uffe & Anita

HBK Medlem
Kommun
Eksjö
HBK-Nr
6811
Medlemskap
2028

Hej!
Råkade själv ut för samma problem i somras. Visade sej vara kretskortet på kylskåpet som var trasigt. Kanske har du samma fel?

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Prova med att köra det manuellt på el ,annars är det nog kretskortet som nån skrev tidigare:: om det knäpper är det nog gasen som försöker tända ,så då slår det nog inte om med automatik som det ska,

Senast ändrad:
Toppen