• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylskåp

Quattrokrille

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
39518
Medlemskap
2026
Hej säsongen drar så smått igång. Har fått lite kylskåpsproblem. Någon som har erfarenhet av Sunwind 12/24v kylskåp. Min tanke är att slänga ut vårt gamla 220/12/gasol och bara köra 12v då vi har 2 solpaneler och 3 stora bodelsbatterier det borde inte va nåt problem enligt mina kalkyler. Nån som kör sunwind idag som kan tipsa lite Mvh Krille.

Rappe

HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
37528
Medlemskap
2025
Köpte Sunwind nova i fjor o e nöjd, Precis bytt till litium 200ah o håller på o testar just nu i dagarna o förvånad hur bra detta blivit visst varit sol nu några dagar så det har naturligtvis gjort på sig. Tänk bara att isolera baksidan (gallret) Vad jag förstått så gillar inte kompressorkylskåp kyla just detta Nova slår av vid 10 grader enligt bruksanvisning,, Kollat lite på dometic o andra tillverkare o vad jag förstått så gillar inte heller deras kompressorer kyla något att tänka på vid installation.. Men är helnöjd.

Quattrokrille

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
39518
Medlemskap
2026
Köpte Sunwind nova i fjor o e nöjd, Precis bytt till litium 200ah o håller på o testar just nu i dagarna o förvånad hur bra detta blivit visst varit sol nu några dagar så det har naturligtvis gjort på sig. Tänk bara att isolera baksidan (gallret) Vad jag förstått så gillar inte kompressorkylskåp kyla just detta Nova slår av vid 10 grader enligt bruksanvisning,, Kollat lite på dometic o andra tillverkare o vad jag förstått så gillar inte heller deras kompressorer kyla något att tänka på vid installation.. Men är helnöjd.
Tack för info. Det där med isolering stod det ju inget om så tacksam för det. Även 10 grader avslag framgick inte men vi får prova oss fram. Ha en fin sommar mvh krille.

Toppen