• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylskåp Kylskåp

Berra2024

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
41328
Medlemskap
2025
Hej, Får ingen gas fram till brännaren, tagit bort brännaren och har löst gaslednings rör, Kylskåp RM 7 serien med vred gas . 230V . 12v. ställer vred på gas lampan blinkar det kommer ström fram till brännaren men ingen gas, finns det någon mer ventil. i mitt förra HB tryckte man in vredet till allt var okey. Här finns inte denna funktion eller är vredet trasigt? Glömde JA spis och värme okey.

Senast ändrad:

Berra2024

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
41328
Medlemskap
2025
Har en fundering ang. gasen bör komma fram , och vid ej tändning skall den stängas av. var görs detta? Om den " ventilen " är trasig kan nog detta fenomen vara ett svar!! Då kommer frågan var hur gör man ?? Bägge stiften sitter i brännaren, den som tänder och den som skall i min värd känna av värmen och låta gasen fortsätta vara på tills gasen stängs eller "lågan " slocknar av någon anledning.

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Soory borde ha skrivit att spis och värme fungerar,
Har en fundering ang. gasen bör komma fram , och vid ej tändning skall den stängas av. var görs detta? Om den " ventilen " är trasig kan nog detta fenomen vara ett svar!! Då kommer frågan var hur gör man ?? Bägge stiften sitter i brännaren, den som tänder och den som skall i min värd känna av värmen och låta gasen fortsätta vara på tills gasen stängs eller "lågan " slocknar av någon anledning.
Har den fungerat tidigare, eller är det ny bil? brukar finnas huvudkranar för avstängning av kyl/värme/spis separat

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Hej, Får ingen gas fram till brännaren, tagit bort brännaren och har löst gaslednings rör, Kylskåp RM 7 serien med vred gas . 230V . 12v. ställer vred på gas lampan blinkar det kommer ström fram till brännaren men ingen gas, finns det någon mer ventil. i mitt förra HB tryckte man in vredet till allt var okey. Här finns inte denna funktion eller är vredet trasigt? Glömde JA spis och värme okey.
Brukar finnas en avstängningskran i nått köksskåp eller annat skåp inne i husbilen me för spis kyl ugn mm separata kranar. Kolla upp

Toppen