• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp Kylskåp som blinkar vid körning.

Görma

HBK Medlem
Kommun
Lidingö
HBK-Nr
25906
Medlemskap
2025
Hej! Vi har bytt elektroniken i vår Mc Louis och allt ska vara kollat mm.Vi körde från Stickholm och ca 3 timmar så började kylen blinka med sin hela panel. Panelen ovan bodörren plingade och sen slocknade.
Samma hände 3 dagar senare på väg hem.

Vad kan det vara för fel? Batterierna är mätta av Autohallen och är OKi...
Tacksam för hjälp om någon haft samma .
Mc Louis Nevis 2017 .

Kylskåpet funkar på el och gas utan problem

Lubbis

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
Om D+ försvinner så skulle kylskåpet försöka att starta på gas efter 15 minuter och finns det ingen så skulle panelen stå och blinka.

Tror att det skulle kunna vara dålig kontakt till matningen av kylskåpets elektronik (inte 12 V patron) eftersom du säger att panelen slocknar alternativt dålig kontakt i elektronikkortet eller defekt sådan.

Kan också vara bra att göra ett test med att bryta 12V till kylskåpet. Det går inte via huvudströmbrytare utan ta isär kopplingen på baksidan av kylskåpet eller ta bort minus från bodelsbatteriet

Se inlägg Thetford kylskåp, omöjlig att sänka kylan

Görma

HBK Medlem
Kommun
Lidingö
HBK-Nr
25906
Medlemskap
2025
Om D+ försvinner så skulle kylskåpet försöka att starta på gas efter 15 minuter och finns det ingen så skulle panelen stå och blinka.

Tror att det skulle kunna vara dålig kontakt till matningen av kylskåpets elektronik (inte 12 V patron) eftersom du säger att panelen slocknar alternativt dålig kontakt i elektronikkortet eller defekt sådan.

Kan också vara bra att göra ett test med att bryta 12V till kylskåpet. Det går inte via huvudströmbrytare utan ta isär kopplingen på baksidan av kylskåpet eller ta bort minus från bodelsbatteriet

Se inlägg Thetford kylskåp, omöjlig att sänka kylan
Vad menar du med elektronik kortet? På kylskåpet eller de stora vid bodelsbatteriet? Detta är kort med alla säkringar är nybytt... men kylskåpsproblemet kom efter. Innan vi bytte så märkte jag bara att frysen tappade kyla men inget blinkande som nu...

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
För mig låter det som en glapp elanslutning. Anslutningen fungerar när den är kall men under gång värms det upp och tappar "kontakten"...
Anslutningen torde vara något där åtminstone 10-15A passerar igenom.

Lubbis

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
22882
Medlemskap
2024
För mig låter det som en glapp elanslutning. Anslutningen fungerar när den är kall men under gång värms det upp och tappar "kontakten"...
Anslutningen torde vara något där åtminstone 10-15A passerar igenom.
Styrelektroniken till kylskåpet matas separat från 12V till patronen så displayen borde inte lägga av om det är strul med den matningen.

Görma

HBK Medlem
Kommun
Lidingö
HBK-Nr
25906
Medlemskap
2025
Vad menar du med elektronik kortet? På kylskåpet eller de stora vid bodelsbatteriet? Detta är kort med alla säkringar är nybytt... men kylskåpsproblemet kom efter. Innan vi bytte så märkte jag bara att frysen tappade kyla men inget blinkande som nu...
Vi ska testa detta och nu står bilen på vintervila. Annars får det bli till servicen i mars. Tack för hjälp!

Toppen