• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kylskåp igen

knaus2008

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
17399
Medlemskap
2024
Har läst alla tidigare trådar men hittar inte mitt problem. Dometic RMDT 8505. Håller inte kylan under färd och har väldigt svårt att komma ner till acceptabel temp igen varken med gas eller 220. Har aldrig haft problem tidigare och alltid kört med gas under färd. Kan man behöva fylla på kylmedia?
 

WillerWalle

HBK Medlem
Inlägg
564
Kommun
Tibro
HBK-Nr
24641
Medlemskap
2025
Det kan vara brist på köldmedia. Behöver mäta strömmen och jämföra med vad det står på märkskylten.
Är strömmen för låg så saknas det media och då uppstår nästa fråga, var läcker det ? Ingen mening med att fylla nytt utan att ha åtgärdat felet.
 

Maje&Sune

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
10493
Medlemskap
2024
Hej Knaus 2008! Vi har samma kyl och har haft samma problem, (Om ditt problem har kommit plötsligt kanske det inte är samma som vårat!) Leta upp mina inlägg : Under Markisen 16 april 2019! I vårt fall var avståndet mellan gallren på yttersidan för tätt! mvh Sune!
 

knaus2008

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
17399
Medlemskap
2024
Hej jag läste det men har svårt att tro att det skulle visa sig efter de 3 år som jag har ägt denna ( en Burstner Nexxo 660 2013). Tack iaf.
 
Toppen