Hej
Jag har en Citroen Jumper (burstner) 1,9 TD 1995 årsmodell.
Brakade iväg 300 mil ner till Kroatien. Märker att motorn blir varm i Taufelbergertunelln, gör efter det en observation att fläktarna till kylaren inte startar, när motorn blir varm.Räddade läget med att köra kupefläkten på högsta värme phu det blir varmt då det redan är 30 grader ute här nere i Kroatien.
Eftersom jag saknar dokument över reläplacering till kylfläktarna jag har 2 st på kylaren. Jag har funderingar på om det går bygla termostaten så att kanske en eller båda fläktarna går hela tiden under färden hem igenom de Österrikiska alperna?
Mv
Royne
Jag har en Citroen Jumper (burstner) 1,9 TD 1995 årsmodell.
Brakade iväg 300 mil ner till Kroatien. Märker att motorn blir varm i Taufelbergertunelln, gör efter det en observation att fläktarna till kylaren inte startar, när motorn blir varm.Räddade läget med att köra kupefläkten på högsta värme phu det blir varmt då det redan är 30 grader ute här nere i Kroatien.
Eftersom jag saknar dokument över reläplacering till kylfläktarna jag har 2 st på kylaren. Jag har funderingar på om det går bygla termostaten så att kanske en eller båda fläktarna går hela tiden under färden hem igenom de Österrikiska alperna?
Mv
Royne