• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylarvätskan i AC-n slut!

gusoe

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
7050
Medlemskap
2025
Har en Fiat Ducato 130 hästars FIAT 2013-års modell.(ADRIA 670 SLT)
Under 2000 mil har vi använt AC:n väldigt lite. Använde AC:n i maj månad och den fungerade inte då med att ge kyla. Var på auktoriserad FIAT-verkstad och fick göra kontroll att systemet som inte läckte samt påfyllning av kylmedel.
Nu fungerar den efter kontroll och påfyllning av vätska. Det kostade 1250:-
Garantin har ju gått ut men man tycker det skall hålla mer än tre år när det används så lite.
Är det någon som har erfarenhet av att FIAT tagit på sig kostanden efter garantitiden slut.
Tacksam för svar av Er som har erfarenhet eller råd.
Bästa HBK-hälsning
Ove Gustafsson
HBK 7050

Topaz

HBK Medlem
Kommun
Tranås
HBK-Nr
20987
Medlemskap
2027
Sv: Kylarvätskan i AC-n slut!

Det är ingen fördel att inte använda Ac:n, ju mer du använder den desto bättre. Du har förmodligen en liten läcka som kan va svår att upptäcka, annars läcker det inte :spinny:. Är nog svårt att få ut detta på garanti, Ac rör är klena rackare som rostar fort, det gäller alla bilar. Fick byta nästan alla på en av mina Fordar oxå en -13 men lite mer mil 12.000. Kostade 15.000kr.:confused:

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Kylarvätskan i AC-n slut!

Hade en -12. Första resan fungerade inte AC alls, Bilen var 1 månad. Fiat verkstaden upptäckte en spricka på röret. Fick denna bytt. Några veckor senare samma sak. Ny spricka i det nya röret. Då satte de in ett eget bockat rör.
Så det kan vara en fabrikationsfel på ett antal rör.

Toppen