• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kyl problem

Essal

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2280
Medlemskap
2026
Hej
Upplevde en ovanlig sak på min Kroatien semester. När det var mer än +32 så ville kylen inte fungera på 12V under drift. Kylen startade på 12V men efter en stund så slutade den och gick över på gasol. Detta hände ett flertal gånger men bara när det var mer än +32. Den fungerar helt 100% i temp under +32. Är det någon som har ett tips. Tror själv att det kan bero på att rel. som styr blir för varmt vid höga temp.

Lasse

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2025
Sv: Kyl problem

Hej Lasse
Upplevde ungefär samma problem förra året nere i Kroatien när temperaturen kom emot +30 så "orkade" kylen inte riktigt med att hålla kallt, men det var när vi stog stilla och det kvittade om vi anv 12v 220v eller gasol, samma problem. Jag konstaterade efter lite ( ganska mycket faktiskt ) funderande att det blir för varmt i utrymmet bakom kylen så en 12v fläkt och ett extra ventilationsgaller monterades för att få ner temperaturen, funkade mycket bättrte i år och kylen har varit kall även i temperaturer klart över +30 grader. När vi rörde på oss så ventilerade det tillräckligt men inte när vi stod stilla, så detta funkade för mig. Så en extra kylfläkt kan vara en lösning...
mvh Claes
HusbilsBjörk

Toppen