Käthe & Per
HBK Medlem
Före vårt användande av HB har vi hittils anslutit 220V, dagen före avfärd.
Både för att säkerställa fullt laddade batterier samt att kyl o frys har i det närmaste, rätt temperatur för att kunna härbergera livsmedel.
Detta har fungerat u.a. hittils under de fem år vi ägt HB, tills för en månad sedan.
Växlar från 220V till gasoldrift på kyl o frys. Gasolen startar direkt. Jag kontrollerar temp. efter c:a två timmar. Trots att gasolen fungerar har det inte blivit kallt i kylen. Inte ens en "gnutta" kyla på kylelementet?????
Jag vet att svaret finns därute hos Er? Hjälp mig.
mvh
Per4069
PS. Vi åkte i alla fall iväg på en helgtur med HB. Kylen ställdes på Automatisk val av energislag när vi åkte. Tro det eller ej. Efter en timmes körning var det kallt i kylen och frysen. Under resten av helgen fungerade kyl o frys u.a. (på gasoldrift) DS.
Både för att säkerställa fullt laddade batterier samt att kyl o frys har i det närmaste, rätt temperatur för att kunna härbergera livsmedel.
Detta har fungerat u.a. hittils under de fem år vi ägt HB, tills för en månad sedan.
Växlar från 220V till gasoldrift på kyl o frys. Gasolen startar direkt. Jag kontrollerar temp. efter c:a två timmar. Trots att gasolen fungerar har det inte blivit kallt i kylen. Inte ens en "gnutta" kyla på kylelementet?????
Jag vet att svaret finns därute hos Er? Hjälp mig.
mvh
Per4069
PS. Vi åkte i alla fall iväg på en helgtur med HB. Kylen ställdes på Automatisk val av energislag när vi åkte. Tro det eller ej. Efter en timmes körning var det kallt i kylen och frysen. Under resten av helgen fungerade kyl o frys u.a. (på gasoldrift) DS.