• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kyl- och frysskåpet startar inte?

Käthe & Per

HBK Medlem
Kommun
Skutskär
HBK-Nr
4069
Medlemskap
2025
Före vårt användande av HB har vi hittils anslutit 220V, dagen före avfärd.
Både för att säkerställa fullt laddade batterier samt att kyl o frys har i det närmaste, rätt temperatur för att kunna härbergera livsmedel.
Detta har fungerat u.a. hittils under de fem år vi ägt HB, tills för en månad sedan.
Växlar från 220V till gasoldrift på kyl o frys. Gasolen startar direkt. Jag kontrollerar temp. efter c:a två timmar. Trots att gasolen fungerar har det inte blivit kallt i kylen. Inte ens en "gnutta" kyla på kylelementet?????

Jag vet att svaret finns därute hos Er? Hjälp mig.

mvh

Per4069 :msn_embarrassed:

PS. Vi åkte i alla fall iväg på en helgtur med HB. Kylen ställdes på Automatisk val av energislag när vi åkte. Tro det eller ej. Efter en timmes körning var det kallt i kylen och frysen. Under resten av helgen fungerade kyl o frys u.a. (på gasoldrift) DS.

F

F.d. 55883

Guest
Sv: Kyl- och frysskåpet startar inte?

Hej,

Om er bil stod i en sluttning och lutade för mycket hamnar köldmedlet på ett sådant sätt att kylningen inte fungerar. Hände oss i början av vår semester. Kan det vara ert problem också?

Mvh

Käthe & Per

HBK Medlem
Kommun
Skutskär
HBK-Nr
4069
Medlemskap
2025
Sv: Kyl- och frysskåpet startar inte?

När bilen står hemma så lutar den framåt. Tack för tipset.:)
Kollade igår igen, efter att bilen stått på "sin" lutande parkering i fem dager. Började med 220V. Ingen kyla. Med gasol blev det kallt??
Jag skall testa med att ställa bilen i våg.

Hn Per 4069

Toppen