• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kyl och Frys

E

ernst2169

Guest
Chassiefabrikat: Mercedes-Benz
Chassiemodell: 416 cdi
Chassietyp: Standard
Motortyp: 416 cdi 156 hkr
Årsmodell Chassie: Ospecificerad
Husbilsfabrikat: Frankia
Husbilsmodell: I 8000 QD
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2004
Ämnesområde: Inredning
Vi har ett kyl/frys som normalt sett fungerar utmärkt men................................när vi står anslutna till 230 V så skall ju skåpet gå över på 230 V-drift och slå av gasoldriften per automatik..........detta fungerar inte tillfredsställande. Skåpet fortsätter att gå på gasol. Är det någon som vet om det finns en bot för detta? Kall eller varm utetemperatur har ingen betydelse för hur det uppför sig. I vår förra bil var det inga som helst problem med detta, det skåpet klarade driften som det var avsett på auto.
Vårt nuvarande skåp: Elektrolux/Dometic Typ: RA/RM-2D.
Tips mottages tacksamt.
Ernst

E

ernst2169

Guest
Kerstin o Lars skrev:
Försök med att stänga av kylen en stund och sedan start det igen.
Lars

Tack för svaret. Det har jag redan försökt med och det hjälpte inte, så nu får jag nog gå in i elsystemet och börja med en allvarlig felsökning själv. Skall försöka att komma åt baksidan och hitta en 3A säkring på 220- kretsen. Är den hel så återstår väl inget annat än att få tag på en serviceverkstad för Elektrolux/Dometic.

Toppen