• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kyckling

F

F.d. 3088

Guest
Jag äter kyckling trots glasvarning, är väll lika stor chans att få en glasbit i truten som att få 13 rätt på tipset :cool:
Om man skulle svälja en glasbit ät sparris, sparrisen bäddar in glasbiten :cool:

Gurra

F

F.d. 15719

Guest
Sv: Kyckling

Mitt största problem är inte den procentuella sannolikheten att själv råka ut för glasbitar i min egen mat, även om jag väljer bort kyckligen ett tag.

Det jag reagerar mest på är att någon/några sjuka individer faktiskt utför dessa sabotagehandlingar för att skada människor de inte känner.

Och med tanke på de rigorösa bestämmelser som råder inom livsmedelsektorn måste detta ske mycket nära konsumentledet.

Det är väl så gott som omöjligt att hitta gärningsmännen om de inte får storhetsvansinne och börjar skryta om sina handlingar.

Usch vad seriös jag låter - men jag är det!

Nu kaffe!

/elisabeth

F

F.d. 3088

Guest

då skulle man ju kunna utfodra kyckling med sparris :confused:

Dotorpan

Sparrisen intages genom munnen passerar magsäck och tarmar på vägen bäddas eventuell glasbit eller dylikt in i sparrisen varvid den förhopningsvis kommer ut ur rumpan
utan att skada densamma :D

problemet med att mata kycklingen med sparris är ju att glasbiten sitter i muskelmassan dit sparrisen inte når.:cool:

Gunnarpan:D

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Onslow!

Jag tror inte att dessa sabotagehandlingar utförs för att skada människor utan meningen med detta tycks vara att skada näringen, alltså djuruppfödarna. Frågan är om ändamålet helgar medlen.

Jappe

F

F.d. 3088

Guest

Glasbiten måste ju rimligen passera in genom plasten, om man noga okulärbesiktigar påsen borde man ju se hålet :cool:

Hmm det har inte stått om det varit frusen kyckling, om så är fallet kan det ju onekligen inte gå att trycka in glasbiten varvid frysdisken i affären kan uteslutas :cool:
Den är ju i så fall även frusen under transporten :cool:

:confused::confused::mad::mad:

Ett tips om man klipper upp påsen och slätar ut den borde man se eller känna om där finns något hål :cool:

Senast redigerad av en moderator:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Eller kan det vara en sammansvärjning av ett antal aktivister runt om i landet, att de går ut med falska uppgifter och påstår att det funnits glas i kycklingen de köpte trots att det inte var så? För att skada djurindustrin?
Naturligtvis helt fel sätt att agera på tycker jag, bästa man kan göra om man nu är motståndare till att djur föds upp och slaktas i syfte att ätas av oss människor, det är att helt enkelt låta bli att köpa dom produkterna!
Det är ju också risk för motaktioner, att det t.ex. skulle dyka upp glasbitar i frukt och grönsaker...
Det finns säkert de indivder som tycker att dessa aktivister ska få "smaka på sin egen medicin"...
Och mitt emellan hamnar vi andra konsumenter...dels vi som riskerar att få glas i livsmedlet och dels de som har sin inkomst i industrin, de som kanske så småningom drabbas av att mista jobbet när industrin kursar, och så måste vi importera kyckling istället, när hela denna "glasaffären" har lagt sig och vi vanliga konsumenter har glömt och börjar handla kyckling igen som vanligt, men då kanske det inte finns någon svenskproducerad kvar att köpa....
Jag blir så f-bannad på dessa människor som bara är ute för att göra skada...

F

F.d. 29809

Guest

Vi har byggt upp samhället på att inte jaga och odla själv. Vi litar på att allt vi köper i affären är ok, och har begränsade möjligheter att kolla om så är fallet. Mycket farligare ämnen än glas skulle av illasinnade kunna läggas i vårt livsmedel. Det känns mest skrämmande.

F

F.d. 1082

Guest

Jag är nog inne på Anettes tankegång när det gäller glaset.
Idag då jag hörde att det hittats även i Falukorv,började man undra om det inte är så att det hela är en uppdiktad historia.
Vad jag har kunnat läst mig till så är det endast 1 säger EN person som bitit i glas.
Kanske skulle polisen börja nysta i den ändan?

Lennart

F

F.d. 4272

Guest

Får hoppas att det är folk som lagt dit det själva och försöker få igång något. Kan man ha i glas så kan man ju även ta en spruta och ha in vad som helst i frukt o grönsaker. Även i kött. Hände inte det någon gång att gift var insprutad i mat, nålstick syntes på förpackningen.
Detta med sparris fick vi rekomenderat av veterinär när vår labrador lyckades knäcka märgben och bajsade blod och skrek av smärta. Sparrisen lindade in benflisan och den kom ut...//Lotta

Toppen