Sv: Kvitto från Ställplats/Campingägare
Nja
Jag är nog inte den typen som orkar vara nån sorts självpåtagen polis eller HBK ordningsman. Undviker att kontrollera hur mina medmänniskor hanterar kvitton, tömmer gråvatten, parkerar i parkeringsrutor, använder godkända kablar och parkerar brandsäkert och anväder elverk vid fel tidpunkt.
Jag tror nämligen inte att det är bra för mitt välbefinnande att hetsa upp mig för allt här i världen. det överlåter jag med varm hand åt alla som verkar ha för lite att göra i livet. Det är möjligt att jag kommer att ändra inställning när jag också snart blir pensionär.
Å andra sidan hindrar det inte mig från att säga till andra om dom gör nåt allvarligt fe,l men min ribba för vad som är allvarligt ligger kanske något högre än petitesser.
Det är viktigare för mig att ha roligt än att gå omkring och vara sur på allt och alla.
I julkalpp fick jag en tankeväckande bok "Handbok för glada gubbar, 109 goda råd för att nå livets höjdpunkt". Hoppas att jag kan lämna ett litet smakprov utan att bli anklagad för lagbrott.
"Råd 15:
Bli aldrig en rättshaverist.
Många äldre män som saknar livsprojekt blir lätt rättshaverister och klagar på allt och alla.
Deras dagar bir tomma och de söker efter tillfällen att korrigera andra människor, bara för att få kontakt.
De anser sig ofta företräda Den Allmänna Meningen eller Den Tysta Majoriteten.
Jag tror att vi alla någon gång på trottoaren mött en välklädd äldre herre som med flit kolliderar med oss bara för att få säga:
- Vi har högertrafik här i landet .
Det är ju bara tragiskt"
Köp boken så får ni 108 råd till. Läs den