• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kveldsrapport fra Sandefjord

Knerten

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
180
Medlemskap
2024
Det går slag i slag!

Nettopp hjemkommet fra Røros hentet jeg kona på jobben i Oslo og reiste til Sandefjord der vi ligger på bobilcampen.

Men for et drittvær det er her! Det snør og blåser, men inne i bobilen har vi det "jättemysigt". Nå begynnet snart den finalen i den norske Melodifestivalen - der håper jeg at Alexander Rybak vinner :)

Her er noen bilder fra Sandefjord i kveld:

Bilagor

• sf1.jpg
    sf1.jpg
    44,4 KB · Visningar: 4
  • sf2.JPG
    sf2.JPG
    48,4 KB · Visningar: 4
  • sf3.jpg
    sf3.jpg
    42 KB · Visningar: 5
  • sf4.JPG
    sf4.JPG
    48 KB · Visningar: 5
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Kveldsrapport fra Sandefjord

Verkar relativt lugnt i gästhamnen eller ?!

Knerten

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
180
Medlemskap
2024

Definitivt stille i havna ja! Bare Strömstad-ferga hver tredje time...

Vi er her i Sandefjord av og til også om sommeren, og da er det et helt annet liv. Men alle årstider har jo sin sjarm.

mvh magne

PS: Alexander Rybak vant i suverent i Melodifestivalen :)

M

Majja

Guest

Hej på er i Norge!
Kul att höra av er från Sandefjord. Brukar ta färjan från Strömstad när jag åker hoj. Försöker att göra en lång tur i Norge varje år med hojen. Kan bara konstatera att ni har en fantastisk natur i framförallt södra Norge. Gud måste ha varit på ett fantastiskt humör när han formade Norge.
Med dom bästa hälsningarna
Majja

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023

Det var han säkert.
Det sägs att när Gud skapade Sverige, så började han i Skåne. Men att få till dom här böljande fälten, och de mjuka kullarna i Österlen, det tog tid. Så när han kom upp mot Västergötland och kom in i Mark, såg han att djävulen hade hunnit före. Det finns ingen motsvarighet i Sverige till naturen i Mark. Det är branta stup och moras blandade med sankmarker och myrar. Varje gång jag är ute och åker runt i Sverige blir jag avundsjuk. Varthelst man åker, går det ju att köra med bilen rakt ut i skogen. I min skog kommer jag knappt ut med traktorn.
Men som kompensation för naturen, så skapades Markbon, som är en särdeles trevlig individ.
Jag kan tänka mig att detta gjorde Gud på ett väldigt gott humör, för sedan skyndade han på över Skaraborg (det är ju väldigt platt och intetsägande), Närkeslätten likaså,
Fjollträsk (Stockholm) glömde han när han gjorde det jovaliska Värmland, och då ligger ju Norge där som gräns mot västerhavet, och så fick Gud bevisa att han har humor.
Calle

F

F.d. 5817

Guest

Nog har han humor alltid Bror. :)

hur mycket jag än skottar snö. så ligger det minst lika mycket igen nästa dag. :twitcy:

Denna veckan, eller sista dagarna har varit hur knasigt som helst. Traktorer kör omkring på smågatorna runt våra hus dag som natt. Får hoppa upp tidigt på morgonen för att skotta snön så att dom får med seg allt från alla hörn och kanter. Inte får dom med snön runt husbilen och andra bilar som stått parkerat så till. Då kommer Markus med snöploggen sin.

8.gif

Hei Hop! Knerten med fru. Da skal jeg passe på og gi deren reprise av favoriten til Mgp. Norges bidrag till Moskva kommer här: NRK Nett-TV - hastighetsmåling

Gode hilsen og takk for turen til Røros Knerten, fra gutta i Hamar.

Senast redigerad av en moderator:

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Takk for lenken, Knerten!

Den låta er helt fantastisk.:yes:
Jeg har hatt den i hodet siden jeg hörte den for förste gangen under finalen i går.

Jeg tror den vinner i Moskva! Den kommer i hvert fall å få min stemme.:)

MvH
Karianne

Toppen