• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kustvägen (söder om Sundsvall)

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Nu blir det tömningsmöjligheter på Kustvägen (söder om Sundsvall)! Galtsröm har redan en tömningsvagn på plats och innan nästa säsong kommer även en utslagsvask att finnas på baksidan huset med toa och dusch. Man har där nu gjort iordning en grusplan så det bara är att backa upp bredvid huset. Sen är Mellanfjärden och Skatan på gång... Husbilsklubben.se är med och sponsrar tex Galtström. Lyssna på inlägget från lokalradion. Nya miljöstationer ska locka husbilsturister - P4 Västernorrland | Sveriges Radio

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Sv: Kustvägen (söder om Sundsvall)

Mellanfjärden får brunn för fasta tankar och utslagsvask för kassetter. Skatan samma som Galstström, vagn och utslagsvask. Det sägs fyra, men jag vet bara om tre, oavsett så är det en otrolig satsning!!! Den så kallade Kustvägen är 7,5 mil lång och vare sej det är tre eller fyra tömningsplatser så ligger dom väldigt bra till för att bli den tömnings tätaste delen i Sverige. Allt drivs av Kustvägens ekonomiska förening som drivs gemensamt av företagarna längs vägen. Det är riktigt roligt att Husbilsklubben.se får vara med och samarbeta med denna förening!

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Asfalt som fräses upp på gamla E4 ska användas på sträckan Galtström till Njurundabommen. Förhoppningsvis klart innan nästa sommar. Mötesplaster breddade etc redan nu för att förbereda nya beläggningen. Ett steg i rätt riktning...

Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
774
Medlemskap
2025

Jag tycker det vore bättre om de la pengarna på att förbättra vägarna i först. Jag åkte delar av kustvägen för ett par veckor sedan och vägstandarden var verkligen dålig. Vi gav upp och for tillbaka till E4. Att dessutom kalla vägen för kustvägen tycker jag är lite missvisande då man mestadels far genom skogen. Skatan var dock en trevlig plats. Men vist är det bra att man sattsar på HB turismen. /Lennart

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Det är inte så enkelt att säga att man ska rusta vägarna först eftersom det handla om vad Vägverket och flera andra tycker... En privat organisation kan inte gå in och ordna en Vägverks väg hur som helst. Men håller Vägverket vad dom lovat så kommer satsningarna samtidigt. Det är väl 5 km som är allra värst, var nu provisoriskt lagad förra veckan när jag åkte där senast.

F

F.d. 55374

Guest

Jag tycker det vore bättre om de la pengarna på att förbättra vägarna i först. Jag åkte delar av kustvägen för ett par veckor sedan och vägstandarden var verkligen dålig. Vi gav upp och for tillbaka till E4. Att dessutom kalla vägen för kustvägen tycker jag är lite missvisande då man mestadels far genom skogen. Skatan var dock en trevlig plats. Men vist är det bra att man sattsar på HB turismen. /Lennart

Vägen går väl efter kusten, däremot inte efter strandkanten.

Dåliga vägar är man som Norrlänningen van vid, det finns vägar i Norrlands
inland som vissa årstider inte är farbara.

Tommy R

Jannemickel

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2025

På den tiden vi hade båt kallades man "bryggseglare", om man var
lite försiktig.
Har vi nå´t liknande uttryck för dom som helst håller sej på E4 ?
// Janne

aukja

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1870
Medlemskap
2025

Då har ni missat mycket om ni "bara" kört kustvägen! Man skall köra ner till de små kustsamhällena! Klapperstensfälten norr om Mellanfjärden är också fina att titta på. För barn och vuxna ( såg buss med glada pensionärer i somras) finns Trollskogen söder om Mellanfjärden också. Den fick man EU bidrag till att bygga.

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Precis så är det!!! Även uppe i Juniskär, Skatan, Galtström osv ner till Mellanfjärden, finns många pärlor där!

Toppen