F
F.d. 425
Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2.8 jtd
Årsmodell Chassie: 2000
Husbilsfabrikat: CI
Husbilsmodell: Ci 180
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2000
Ämnesområde: Elektronik
Har problem med kupéfläkten i min Ducato -00.
Fläkten fungerar inte på högsta läget, alltså 4.
Pratat med verkstad och de verkar osäkra på om det är ett motstånd eller hela fläktmotorn som behöver bytas. Det skiljer ju lite i pris så det vore bra om någon på detta eminenta forum har något tips på vad jag skall göra.....
Som jag förstår det här med motstånd och motorer så är motstånden i funktion när man kör på de lägre hastigheterna och är helt förbikopplat när man kör på den högsta hastigheten....har jag rätt där? I så fall lutar det ju åt en helt ny fläktmotor, vilket blir en kostnad på cirka 2500 + arbete...... :-(
Tacksam för svar till en längtande husbilsägare
Anders
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2.8 jtd
Årsmodell Chassie: 2000
Husbilsfabrikat: CI
Husbilsmodell: Ci 180
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2000
Ämnesområde: Elektronik
Har problem med kupéfläkten i min Ducato -00.
Fläkten fungerar inte på högsta läget, alltså 4.
Pratat med verkstad och de verkar osäkra på om det är ett motstånd eller hela fläktmotorn som behöver bytas. Det skiljer ju lite i pris så det vore bra om någon på detta eminenta forum har något tips på vad jag skall göra.....
Som jag förstår det här med motstånd och motorer så är motstånden i funktion när man kör på de lägre hastigheterna och är helt förbikopplat när man kör på den högsta hastigheten....har jag rätt där? I så fall lutar det ju åt en helt ny fläktmotor, vilket blir en kostnad på cirka 2500 + arbete...... :-(
Tacksam för svar till en längtande husbilsägare
Anders