• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Kullager Citroen C25D Turbo -1989

Kimpaann

HBK Intresserad
Inlägg
1
Kommun
Avesta
Hej på Er!

1. Bilden men den otroligt dekorativa pilen är på motorns högra sida sett framifrån, bakom det hjulet som pilen markerar sitter det ett kapslat (tror jag) kullager som nu behöver bytas. På den andra bilden ser man en del av själva kullagret och huset som det sitter i, nu till fråga nummer 1: Vad är det för hus? Vad finns bakom?


2. Bulten är som ni ser något rostig och sitter som berget, när jag försöker lossa den driver jag istället axeln den sitter på vilket jag ogärna vill göra. Förslag på hur jag lättas får bort den? Har haft på 556 här innan läggdags och så får jag hoppas att det gett något verkan över natten.

Alla tips och idéer mottages med öppna armar. Kan tilläga att jag köpte en PDF instruktionsbok som inte gav mig mycket alls i ovannämnda problematik och frågeställningar.

Väl mött! / Kim
 
Toppen