• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kul UL-flygfilmer på Youtube

F

F.d. 19217

Guest
Sv: Kul UL-flygfilmer på Youtube

Förföriska bilder med busflygning. Inget att ta efter om man vill uppleva barnbarn och trygga ålderdomshem.:cool: Tidsfråga innan den där telefontråden fastnar i snurran och det blir ett virrvarr som man inte reder ut.:twitcy:
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Kul UL-flygfilmer på Youtube

Triken har ju en vinge, så det går att nödlanda. Det finns även en fallskärm på Triken. Gyrokoptern har säkert fallskärm, men den har ju inte några vingar, så det är nog värre att störta med en sån.
Söker man på YouTube gyrocopter+crash kan man hitta en del filmer där det gick snett...
 
Senast ändrad:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Kul UL-flygfilmer på Youtube

Ang gyrokopter så vill det till att dra i spaken rätt o ha rätt hastighet på roton , ja allt.
Själv såg jag en riktig otäck start med en sådan för 2 år sedan pappa o dotter blev svårt skadade. Det krävs nog en hel del vätt o träning där./susanne
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Kul UL-flygfilmer på Youtube

Den flygande triken ser ut som en argentinsk 3-hjuls åkklippare med vingar...

Gyrokoptrar var populära på 30-talet och det finns bra argument för att antalet entusiaster inte ökade.

DSC00942.jpg
Ultralätt?
 
Senast ändrad:

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Kul UL-flygfilmer på Youtube

Gyrocoptern har ingen räddningsskärm. Fartvinden driver rotorn och den kan landa kort, nästan helikort.
 
Toppen