• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kul på hjul i Marocko!

berkri

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028

Lasse W

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: Kul på hjul i Marocko!

Mera - mera - mera !!!!!
Annars - Jag vet var din brevlåda bor Bosse! ( o Berit ) !!!!
:)))))))
Kramar från oss ,och välkomna till oss när ni kommer till Portugal
RoseMarie o Lasse.

berkri

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028

Mera - mera - mera !!!!!
Annars - Jag vet var din brevlåda bor Bosse! ( o Berit ) !!!!
:)))))))
Kramar från oss ,och välkomna till oss när ni kommer till Portugal
RoseMarie o Lasse.

Tack!
Var uppe med tuppen i morse kl.07.15 och kollade soluppgången i Sahara. Tyvärr så kommer vi inte till Portugal mer i vinter då vi trivs så bra här nere och åker direkt hem när vi lämnar Afrika!
Kram och GOD JUL!
Berit & Bosse

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Vad spännande !!

Passa er så ni inte får solsting :confused:,
dessa tyskar verkar ha drabbats av nåt åt de hållet i Sahara,
fast visst blir man imponerad vad en gammal bil klarar :)

[YOUTUBE]JZ9oY3QlVIE[/YOUTUBE]

Edit: ber om ursäkt att jag lånade tråden.
vill man se fler upptåg i Marocko av den "Tyske optimisten"
så finns det många"Expedition Marokko" filmer här: https://www.youtube.com/user/sandblech/videos

Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Tittade på i stort sett hela filmen. Fantastisk resa. Skulle aldrig få med min äkta hälft på detta sedan är nog inte vår bil anpassad för den resan heller.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Tittade på i stort sett hela filmen. Fantastisk resa. Skulle aldrig få med min äkta hälft på detta sedan är nog inte vår bil anpassad för den resan heller.

Det är inte en gammal MB 508 heller och det är ju på håret att de fastnar i sanden. Men visst, med AWD, lågväxlar och diffspärrar skulle dessa äventyrare sannolikt givit sig ut i sanddynerna och fastnat där i stället.
Jag hade ett hembygge på en MB 508 på 80-talet och den tog sig fram riktigt bra i snö på fjällvägarna men någon terrängbil var det inte.

aake

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Det är inte en gammal MB 508 heller och det är ju på håret att de fastnar i sanden. Men visst, med AWD, lågväxlar och diffspärrar skulle dessa äventyrare sannolikt givit sig ut i sanddynerna och fastnat där i stället.
Jag hade ett hembygge på en MB 508 på 80-talet och den tog sig fram riktigt bra i snö på fjällvägarna men någon terrängbil var det inte.

aake

Framhjulsdriften och markfrigången på vår bil är nog inget att ha i detta fall:rolleyes:

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Ni såg väl den lilla Fiat 280/290 som kom vid oasen? Den är ju framhjulsdriven! Eller var det möjligen en 4WD? :)

berkri

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028

GOTT NYTT ÅR till alla FB-vänner, Husbilskompisar, Husbilsklubben, 40-taliisterna och "Vi som hellre går i skogen än på krogen-gruppen" från en nybadad Bosse (den där mörka i bild) och ett soligt och varmt Agadir! +25,2 i dag och sol till 19.00 (svensk tid)
Nu är det exakt 4 månader kvar till premiärdoppet, 1:a maj, hemma men då är det bara +9 grader i vattnet!

Bilagor

• IMG_8640.JPG
    IMG_8640.JPG
    2,6 MB · Visningar: 8

berkri

HBK Medlem
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028

Det är vår i luften i Agadir! Bouganwillan och nerium blommar och folk har picknick i parkerna. Duvorna kuttrar och katten blir på "tjocken"!
I dag, 6 januari, kom 10 droppar regn på morgonen och det var lätt molnighet som nu är borta igen och vi har kl. 10.15 +25 grader i skuggan!
Sammanlagt har vi haft 22 timmar moln sedan vi kom hit den 11 december!

Senast ändrad:
Toppen