• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

kukkolaforsen

F

F.d. 25030

Guest
ikväll fredag 7.10 befinner vi oss vid Kukkolaforsen. En jättefin camping-ställplats med en personal i receptionen , som är helt fantastisk. Vi anlände just som de höll på att stänga för dagen, men de fixade åt oss ett par rökta sikar, potatissallad och bröd och för övrigt fick vi sköta oss själva med bastu m.m. Sällan har man upplevt sådan vänlighet. Stället rekommenderas å det varmaste. Kukkolaforsen brusar i närheten, det är -2 grade ute och 20 grader i LMC-bilen Olga och vi njuter av stillheten.

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025
Sv: kukkolaforsen

Hälsningar från Jakobstad!
Kan bara hålla med om att ni är på en härlig plats.
Vi var där i slutet av maj när löven just höll på att spricka ut.
Åker nog dit igen.

Helena o Tom

F

F.d. 25030

Guest

hej Helena och Tom. Vi är från samma knutar alltså Jakbstad. Vi sea i vimlet.

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021

Vi brukar också vara dit en gång om året, är inte receptionen öppen så får man betala följande morgon o det är en fin plats o öppen året om.

Även från Jakobstad
Leif

Kallax

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
524
Medlemskap
2026

Håller med Stima,vi var där sikfesten -07, som återkommer varje år.Det var fullt överallt
när vi kom men dom ordna oss två platser nära stugorna,inga problem.
Jättefin restaurang har dom också.

F

F.d. 25020

Guest

Hoppas ni har det bra vid forsen bor inte så långt därifrån i Pajala har tillbringat många nätter där alltid lika roligt komma dit ha det.
Mvh Sture i Pajala

Senast redigerad av en moderator:

Valborg8

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
650
Medlemskap
2022

våran husbil finns också vid kukkolaforsen i kväll,fick sms av sonen att dom anlänt dit.Blir riktigt avundsjuk när jag hör hur bra ni har det där.Får väl nog ta oss en vända dit å titta hur det ser ut o passa på att besöka IKEA samtidigt.Gonatt me er å ha det så skönt.Hälsar Eva o Hasse från Korsnäs.
:spinny::music-icon:

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi var där omkring midsommar när vi var på väg till Nordiska träffen i Finland. Vi kunde tyvärr inte se om det var fint där för att knotten fanns överallt. Husbilen var svart av alla dessa otyg. Dom husväggar som troligtvis skulle var vita var nästan helt svarta av knotten.

När vi gick ute så viftade vi energist med armarna framför ansiktet för att slippa få skiten i ögonen/öronen.

När vi kom tillbaka till husbilen så sa jag til Hasse att nu får du "slänga" in Zacko, hoppa snabbt in själv och så hoppar jag in efter er. Det var en pärs.

Det var mycket bättre vid Storforsen.

Senast ändrad:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Hej alla Ni Haparandabesökare!

Trevligt att höra att Ni blir väl mottagna i vår kommun,
Startsida - Heart of Lapland
Vi var ute på en långpromenad i Haparanda/Torneå i dag.
Såg minst 20 husbilar i farten, dock ingen med HBK-deklaler
så vitt vi kunde se.

Önskar Er alla en fin lördag kväll och fortsatt trevlig helg, trots regnet!

:msn_heart:-liga Hälsningar
Kjell

Senast ändrad:
Toppen