• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kryddhylla

F

F.d. 4067

Guest
Hej!

Jag vill ha en kryddhylla i min husbil men inte hittat någon som passar.Var hittar ni era?Snickrar ni själva?

God fortsättning Önskar:santa-3-icon:Jeanette
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Kryddhylla

Vi har en kryddhylla som är som en snurra som vi tar fram när vi använder den annars så står den i skåpet .
Kryddburkarnas lock har en liten hake som är fäst i själva stativet så dom hänger fast där och lossnar inte i svängarna när man kör .
 

Hjulnissarna

HBK Medlem
Inlägg
390
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2024
Sv: Kryddhylla

Vi ville också ha en kryddhylla (som vägde lite och som tog lite plats).
I ett av överskåpen fanns ett utrymme ca 60 cm långt, 6 cm djupt och 10 cm högt som skulle passa (bakom fanns utrymmet för köksfläktens utsug). Jag tog en tunn plåt och sprutmålade den med en bra lack för vitvaror, limmade den (med epoxilim) på en vinklad aluminiumprofil och köpte ett 6 mm aluminiumrör som jag gängade i ändarna. Själva kryddburkarna var stora problemet, jag ville inte ha Kockens glasburkar - för tunga och för stora. Hos en handlare med exotiska matvaror (i England...) hittade jag små kryddburkar i plast som passade perfekt. Tillsammans med en salt- och en pepparkvarn blev utrustningen perfekt. Bifogar några bilder så du ser vår lösning (precis färdig idag - fast burkarna är än så länge tomma). Har du några idéer vilka 12 kryddor som är de absolut nödvändiga (förutom svartpeppar och salt)??
Hälsningar
/Boo
 

Bilagor

  • PC281256 (Medium).JPG
    PC281256 (Medium).JPG
    39,1 KB · Visningar: 58
  • PC281254 (Medium).JPG
    PC281254 (Medium).JPG
    55,8 KB · Visningar: 36
F

F.d. 4067

Guest
Sv: Kryddhylla

Hej!

Jag har Grillkrydda,italiensk salladskrydda,oregano,basilika,citronpeppar,salt,svart och vit peppar,Chilipeppar,curry,Italienska salladskryddan är perfekt till salladen 3msk balsamvinäger 6msk olivolja och italienska kryddan nypa salt.

Hälsningar Jeanette/Snyggt gjort ska se vad jag kan hitta på.
 
Toppen