• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kronings 1500

Pia o Thove

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Örkelljunga
HBK-Nr
14914
Medlemskap
2024
Såg ett gammalt inlägg från Bennsan.Har Själv instalerat en Kronings 1500. Har inte haft jättekallt men vid -4 hade jag+7 i en helinegrerad 7,5 havmetersbil.Då körde jag endast på 500w.Tycker att det funkar bra, har inte prövat på full efekt.
 

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
386
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Såg ett gammalt inlägg från Bennsan.Har Själv instalerat en Kronings 1500. Har inte haft jättekallt men vid -4 hade jag+7 i en helinegrerad 7,5 havmetersbil.Då körde jag endast på 500w.Tycker att det funkar bra, har inte prövat på full efekt.

Här måste jag hålla med dig. Den fungerar helt OK, men man måste inse att det är "bara" 1500 w.
Lite jobb att installera den, men jag tycker att det är skönt att slippa lösa fläktar och kablar. Den sitter där den sitter och fungerar väl.

Är lite lat och monterade termostaten i sovrummet där den är åtkomlig ifrån sängen. Nu är det lätt att sänka värmen på natten och höja igen då man vaknar igen. Kabeln mellan fläkten och termostaten är vanlig nätverkstråd lätt att byta ut mot en längre eller kortare om det behövs.
Den medskickade kabeln är 5 meter.
Som sagt: vi är riktigt nöjda med Kroningsvärmaren.
 
Toppen