• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kroksjön

F

F.d. 50042

Guest
Hallå alla HBK:are
Vi går och väntar på vår nya husbil, den är nu en månad försenad, men den som väntar på något gott...
Vi planerar att åka på premiärturen till Kroksjön. Vi har passerat platsen många gånger på väg till Reftele,där frugan har sina rötter. Min fråga är när man kommer från Borås skall man ställa sig på höger eller vänster sida om 27:an? Bosse HBK 1812

kejo20

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Kroksjön

Hejsan
Vänster om du vill fricampa, höger om du vill ha el och betala.
MVH KEJO 20

F

F.d. 25038

Guest

Hej vi kanske skulle ha en "spontanträff"vid kroksjön för å delvis fira nationaldan kanske !?
Kanske en minihusbilsmässa verkar ha tillkommit mycke nytt vore kul å kolla
runt lite!?

Senast redigerad av en moderator:
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024

vi kommer også den 6.juni
hilsen fra et regnfuldt københavn
Marianne
ps. Michael medbringer sit nye spø, garanteret nap:D:D:D

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Vi kommer också till Krokis. Låter kul med en spontanträff. Vi ses!

Ami

HBK Medlem
Kommun
Strömstad
HBK-Nr
681
Medlemskap
2025

Jag tackar! Då vet jag vilket Kroksjön som avses. HBK 681 BOH

F

F.d. 50042

Guest

Eftersom vi inte fått husbilen ännu och inte vet när den kommer, troligen månadsskiftet juni juli så får vi hoppas att det finns någon där när vi kommer.

Bosse

F

F.d. 3067

Guest

Hej!

Vi åker söderöver den 6 juni, får se om vi kommer för bi kanske på väger ner.

/Gunnar

F

F.d. 7276

Guest

Får en finnjävel vara med och fira nationaldagen?:D

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Men visst alla är välkomna. Här gillar vi alla med husbil eller med mobilt boende, ju fler vi är desto roligare blir det.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Får en finnjävel vara med och fira nationaldagen?:D

Kan inte låta bli! Någon gång på 60-talet kunde man i Göteborgs-Posten läsa följande rubrik:Finne knivskar två!

Det var väl inte i och för sig särskilt roligt, men jag kan tänka mig att dom måste haft kul på tidningen när dom precis under den här artikeln satte in en annons som handlade om ett nytt medel mot finnar.

Jappe

Gun & Rolf

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
401
Medlemskap
2025

Ser att det är många HBK-are som kommer till Kroksjön
för att fira nationaldagen
Vi kommer också.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Skrev att vi ev kommer men vi drar till Sthlm istället.
Ska hämta lite nödvändiga flygprylar som är beställt och även gå runt o fota lite plan på Barkaby fly in.
Kan säga att det är massor med plan där bara vädret blir bra. Förra året så såg jag ut som en tomat i ansiktet.(inte fyllenäsa men solbränd)/susanne:D

Bilagor

• flyg1 659 (Small).jpg
    flyg1 659 (Small).jpg
    37,3 KB · Visningar: 3
  • flyg1 262 (Small).jpg
    flyg1 262 (Small).jpg
    35 KB · Visningar: 2
Senast ändrad:

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Brukar vara 220 till 270 flygplan där. Flyger in från hela Europa om vädret är nådigt.
Alla med flygintresse borde åka dit då det med största sannolikhet är det absolut sista fly-innet på Barkarby och kanske hela Stockholmregionen då vi som flyger inte är särskilt intressanta för kommun och regering. Dom gillar mer typ golf på stora arealer eller idrottshallar mm. Detta till trots att vår hobby inte kostar samhället en enda spottstyver.
Men det är med flyg som med annan motorsport det är fult i regimens ögon och då hjälper inga böner. Hur många år har inte en motorstadion varit aktuell. Skitregim i mina ögon lika illa röd eller blå.
Mat och dryck finns att köpa och är man ute i god tid så kan man köpa middagsbiljetter till den officiella middagen i någon hangar.
Flygplan av alla sorter finns till beskådan och man kan oftast prata med piloten-ägaren.
Själv kommer jag att flyga till Anderstorp för att se Ronnie Pettersson Memorial race med racerbilar från den tid han var aktiv. Skall bli oerhört spännande och väcker gamla minnen. Hade förmånen att träffa honom och Svenne Bergvägg ett antal gånger. Svenne Bergvägg byggde gocarts och midget racers som ganska framgångsrikt tävlade bl.a i Röforsbacken utanför Arboga.
Hälsningar
Bror

Toppen