• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Krock igen!

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: Krock igen!

Passerade olycksplatsen strax före åtta och då pågick bärgning av lastbilen. Den hade ordentliga frontskador. Vägbanan var avstädad och vi såg inget av husbilen men den kan varit skymd av långtradaren och polisbilar. Enorma köer i norrgående körbanan.

Kör försiktigt och får ni stopp så kör åt sidan så långt det går sätt på varningsblinkers, lämna bilen och sätt ut varningstriangel. Ring polisen omgående. Det är absolut livsfarligt att vistas i och omkring bilen.
Detta råd har jag fått av en polisman nyligen.

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Är det en väg till utan vägrenar? Nu får det vara nog!
/Åke

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024

När denna motorväg invigdes, så uttalade sig en man från vägverket och gav sken av att denna motorväg är nu Sveriges säkraste motorväg... Jag hörde hans uttalande i direktsändning i P4 när trafiken släpptes på vid avfarten till Björklinge.

Med den erfarenhet åtskilliga av oss har i Husbilsklubben avseende körning på motorväg på kontinenten, så kan jag och du med bestämdhet hävda att denna väg är en riktig skräpväg och åtskilliga av våra nybyggda motorvägsstumpar i detta land håller samma låga standard. Smala körfält och i princip ingen vägren vid sidan av höger körfält - på vägrenen får t.ex. en buss eller lastbil inte plats och på vägen norr om Björklinge så får knappt en personbil plats.

Att dessutom - på en nybyggd motorväg - ha vajerräcken mellan körbanorna är ett fattingdomsbevis av stora mått. Det ska naturligtvis vara amcoräcken och inget annat !

Toppen