• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kroatien via Bosnien

F

F.d. 53081

Guest
Planerar att åka till Kroatien i sommar. Funderar på att åka genom Tjeckien, Slovakien, Ungern och sedan eventuellt Bosnien. Är det någon som åkt i Bosnien? Hur är vägarna? Finns det campingar? osv. Något annat man behöver tänka på.

Frank Ekman

HBK Medlem
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Kroatien via Bosnien

Hej!
Vi åkte genom BH för något år sedan. Vägarna är inte sämre än någon annanstans. Ömsom vin ömsom vatten. Alla har vi väl någon gång i europa rullat på betongen......
Mitt inne i landet finns det ett ställe med camping JAJCE uttalas det, tror det stavas lika.
Väldig fin natur och vackert område. Mycket vatten och populärt utflyktsmål.
En ung man i receptionen 15 - 16 år. Engelska flytande inga problem alls. Resturang och bra service på campingen.

:yes: / Frank

F

F.d. 53013

Guest

Hej!
Vi körde från Kroatien (Split) genom Bosnien år 2012. Först ställplats i Mostar. Det finns minst 3 st. Därefter camping utanför Sarajevo. Sedan camping Ontario i Tuzla.Vidare över Banja Lukas till Bosanka Krupa. Fräsch camping där. Sedan över gränsen mot Ljubljana i Slovenien. Där fanns en supercamping Ljubljana camping Resort. Kanske inte den väg över Ungern som ni menade. Men vägarna var bra överlag.Utanför Tuzla fanns det 4 st enorma köpcenter. Mostar ett ställe man bör besöka! Ha en trevlig resa på Er väg genom Bosnien.

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Vi åkte från Budapest till Tuzla - Lucavac. Åt en god middag och sov sedan över på baksidan av Motellet Tre bröder (Tri Brats). Vidare till Sarajevo - Konjic - Mostar - Makarska. Jag älskar dessa fina vägar. Sen blev det en tur till Dubrovnic och sedan tillbaka till Makarska - Trogir - Krka - Krk på den fina kustvägen.

Makarska - badplatsparkeringen "Plaza Cobana"

Trogir - "camping".

Krka - parkeringen till naturreservatet.

BiH.JPG

Senast ändrad:
Toppen