• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kroatien våren 2007

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Hej och tack för en fantastisk berättelse.

Vi åker kanske nästa år!

Hälsar

Schmid HBK 353
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Kroatien våren 2007

Visst är den fin berätelse,fast det stämmer inte den med AutoCamp i Zagreb.Den fins faktisk bakom hotelet cirka 2-300m längre bak.Den parkerings plats dom sov på är just en parkerings Plats för moteletsgäster.Så lite felaktigheter har insmuglats där..annars var det fint att läsa.Skall visa CampingPlats sommaren 2006 men mitt ekipage som då var husvagn och min sons Husbil
 

Bilagor

  • Prova 319.jpg
    Prova 319.jpg
    45,7 KB · Visningar: 3.315

Ingemar Eriksson

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Askersund
HBK-Nr
234
Medlemskap
2022
Sv: Kroatien våren 2007

Zubac! Campingen vid motellet i Zagreb var alldeles öde när vi var där, det var bara en tysk husvagnsfamilj och vi. Duscha fick vi göra på motellet!
 

Ingemar Eriksson

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Askersund
HBK-Nr
234
Medlemskap
2022
Sv: Re: Kroatien våren 2007

Schmid!

Tack för det!
Om ni åker, hoppas vi, att även ni får en lyckad resa!
Inger och Ingemar
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50010

Guest
Sv: Kroatien våren 2007

Tack för en trevlig och innehållsrik reseskildring.Min man och jag önskar vi kunde göra något liknande.Men vi kan inga språk.Och är för gamla.Vi åker lite ändå.På vårt sätt.
M V H Gunvor från Kalmar.:rolleyes:
 

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Re: Sv: Kroatien våren 2007

Hej Gunvor!

Det var lite det jag menade med min tråd för ett tag sedan att man kunde åka några stycken till ett resmål på sitt sätt och hjälpa varandra på vägen när det behövs.

Mvh Schmid 353
 

Svania

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
629
Kommun
Svanesund
HBK-Nr
15
Medlemskap
2024
Sv: Kroatien våren 2007

Vi åker den 8/7 -07 till Kroatien över Rostock Bertil o Maritha :yes: :wub: Ha De:cool:
 
F

F.d. 8470

Guest
Sv: Kroatien våren 2007

Hei Bertil og Maritha!
Vi fikk tipset om Husbilsklubben nå i sommer når vi traff dere i Rovinj. Vi hadde noen hyggelige stunder sammen, spesielt på båtturen. Håper at vi treffes igjen og før neste sommer. Følger med på trefflisten. PS Maritha, husk oppskrift på smørgåstårtan.
Hilsen Solveig og Svein-Harald i Fredrikstad
 

HusbilsBjörk

HBK Medlem
Inlägg
465
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
466
Medlemskap
2024
Sv: Kroatien våren 2007

Tack för en underbar reseberättelse.
Vi planerar åka till Kroatien nästa sommar så vem vet vi kanske hör av oss och får lite mera tips
mvh Claes
Husbilsbjörk
 
F

F.d. 52938

Guest
Sv: Kroatien våren 2007

Hej på er!
Vill bara tacka för en mycket fin och trevlig reseberättelse!

Frank59:yes:
 
Senast redigerad av en moderator:

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Kroatien våren 2007

Tack för berättelsen, läser med stort intresse.
Skall åka till Umag för att vara supporter till barnbarnet som skall delta i en ungdomsfotbollsturnering, åker runt 6/6 för att i lugn takt (?) vara framme 14/6 med turneringsstart 16/6.
Kanske ses därnere; någon HBK:are?
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Kroatien våren 2007

Tusen tack för trevlig reseskildring. Står i begrepp att köpa husbil till våren.
Eftersom jag fotograferar mycket, både ställer ut och säljer bilder vill jag ge ett litet tips. En mycket stor del av bilderna lutar åt vänster men kan väl ganska
enkelt rätas upp i t.ex. Photoshop. Tack än en gång för lockande reseskildring.
Längtar till våren.
 

Ingemar Eriksson

FD HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Askersund
HBK-Nr
234
Medlemskap
2022
Sv: Kroatien våren 2007

Tusen tack för trevlig reseskildring. Står i begrepp att köpa husbil till våren.
Eftersom jag fotograferar mycket, både ställer ut och säljer bilder vill jag ge ett litet tips. En mycket stor del av bilderna lutar åt vänster men kan väl ganska
enkelt rätas upp i t.ex. Photoshop. Tack än en gång för lockande reseskildring.
Längtar till våren.

Tack för tipset! Ibland håller jag tydligen kameran lite snett, när jag tar en bild i all hast. Lycka till med bilen till våren! Vart går resan? /Inger
 
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Kroatien våren 2007

Jag tror alla fotografer lutar kameran omedvetet åt något håll. Många av mina bilder lutar men det rättas ju enkelt till. Vart färden går har vi ännu inte bestämt. Det blir vår första husbil, har haft segelbåt förut så nu väntar nomad-liv på landbacken. Jag förmodar att vi börjar med en inrikesresa för att vänja oss, sen får vi se. Fr.o.m. 1 dec i år så disponerar både min fru och jag vår tid själva så vi kommer att kunna åka vart som helst när som helst och vara borta hur länge som helst. Har dessutom goda vänner som bor i Spanien så vi är inte heller främmande för att prova på livet som "flyttfåglar". Vi längtar, under tiden bearbetar vi vår kommun för att få anlägga en ny infart till vår tomt där vi kan parkera husbilen.
M v h
Peter
 
Toppen