• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kroatien sommaren 2009

F

F.d. 5899

Guest
Sv: Kroatien sommaren 2009

låter fantastiskt
finns det möjlitvis någon typ av kostnadskalkyl för en resa till Krotien
Mats P
 
F

F.d. 2673

Guest
Sv: Kroatien sommaren 2009

Vi var med husvagn i trakterna av Pula i somras. Vi bodde under två veckor utanför den lilla staden Umag men vi var i bland annat Pula och badade osv.

När det gälller kostnad så hade vi satt en budget för två vuxna på 22.000:- inkl bränsle, mat, vin, souvenirer, färjor, biltullar osv, samt campingplatser. Vi stannade 3 nätter på vägen ner och 3 på vägen upp samt stannade i Kroatien i två veckor. Resan ner och upp tog en vecka. Men vi höll budgeten med 300:- plus. :yes:

Nu kanske det är betydligt billigare att åka husbil då man tydligen primärt sover vid marinor och parkeringsplatser, men för oss hamnade det på detta. Bilen har vanligtvis en aktionsradie på 76 mil men med vagnen bakpå sjönk den till 43 mil.

Efter att ha sett de hjorder av tyskar med sina fina husbilar som snabbt och smidigt backade in på de trånga platserna väcktes begäret efter en husbil, så nu har vi skuldsatt oss rejält, men förhoppningsvis är det värt det. :)

P.s.
Tack för en mysig reseberättelse, nu när man ser ut genom fönstret på mörkret och regnet längtar man ju inte så lite tillbaka!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 17383

Guest
Sv: Kroatien sommaren 2009

Tack för den trevliga reseberättelsen. Vi ska dit i sommar men då till södra delen av landet
 

Göran o Bitte

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
2123
Medlemskap
2024
Sv: Kroatien sommaren 2009

Haha, vad kul att läsa er reseberättelse. Vi var på den resan 2008 och åkte ungefär samma väg som ni, med lite annan sträckning och övernattningar bara. Men vi bodde på samma camping som ni och kände igen mycket från era bilder. Kommer också ihåg värmen i byn Fonzana dit vi cyklade en dag. Även när vi cyklade in till Pula centrum var det riktigt varmt, helt underbart och vi längtar tillbaka dit. Kommer nog att ta oss dit igen nån gång.
Tack för en bra berättelse.

Hälsningar Göran o Bitte
 
F

F.d. 8126

Guest
Sv: Kroatien sommaren 2009

Hej!
Reseberättelsen hittade jag inte - men ska kanske söka vidare. Vi har varit i Kroatien med både husvagn och husbil. Vi har väl undvikit att stå "varsomhelst" som jag tror ibland betyder " det passar mig". Men visst - kortare är man och stå och sova på en stadsgata känns naturligare med husbil än med bil och vagn. Sommaren 2010 sökte vi efter ställplatser och hittade också några. Men de priser vi läst om hittade vi inte - men får söka vidare. Saknar GPS vilket nog är ett minus när det gäller ställplatser. Kroatien kan vi verkligen rekommendera. Vi har som längst varit ner till Split. Även åkt en del i inlandet. Men när vi legat still har det varit på Istrien halvön. Rovinj är verkligen en fin liten stad.
 

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Sv: Kroatien sommaren 2009

Solifer 09.

Klicka bara på pdf-filen i första inlägget (blåmarkerad). Hoppas det fungerar för dig.
 
Senast ändrad:
Toppen