• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kroatien över Felbertauerntunnel

carsten

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2025
Ser på Felbertauerntunnels hemsida att tunneln p.g.a. av jordskred åter kan öppna tidigast i slutet av juli men ännu är det osäkert.

Då vi är på väg till Kroatien i år igen i augusti vill vi vara på den säkra sidan då vår bil väger 4,25 ton (= GoBox-tvång på motorvägar) så min fråga är nu om någon åkt sträckan Garmisch-Partenkirchen - Fernpass - Rechenpass den senaste tiden. Den lär väl vara ok för oss överviktiga, d.v.s. här kan vi åka utan GoBox, eller hur?
/ Carsten

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025
Sv: Kroatien över Felbertauerntunnel

Ser på Felbertauerntunnels hemsida att tunneln p.g.a. av jordskred åter kan öppna tidigast i slutet av juli men ännu är det osäkert.

Då vi är på väg till Kroatien i år igen i augusti vill vi vara på den säkra sidan då vår bil väger 4,25 ton (= GoBox-tvång på motorvägar) så min fråga är nu om någon åkt sträckan Garmisch-Partenkirchen - Fernpass - Rechenpass den senaste tiden. Den lär väl vara ok för oss överviktiga, d.v.s. här kan vi åka utan GoBox, eller hur?
/ Carsten

Inga problem. Här kör dom med husvagn.

F

fjärrkontroll

Guest
Sv: Kroatien över Felbertauerntunnel

Hej. Jag tillhör också dom överviktiga o har kört med go-box tidigare. Finns det en vettig väg utan box? Vilken väg kör du då? Jag vill helst inte köra över Alperna på vägar där man ej kan mötas utan att ha hjärtat i halsgropen Tänker köra någon av dom närmsta dagarna. Dom har ju även betalvägar i Slovenien.
Fjärrkontroll

Toppen