• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Krisineham, ställplats i hamnen

F

F.d. 50266

Guest
Har tillbringat söndagsnatten den 25 Augusti på denna ställplats.
Ingen fungerande spis i köket, ingen belysning i servicehuset vilket innebar att det inte gick att nyttja varken toalett, dusch eller brassa lite käk.
Nu har jag detta i husbilen men jag har betalat 175 skr för grusparkering och några timmars el.
Okynneskörning med bilar förekom också trots förbudsskyltar.
Kan inte förstå hur litet intresse det finns för att ge oss husbilsåkare vettiga ställplatser. Vi betalar ju för oss m.m:twitcy:
 
F

F.d. 55355

Guest
Sv: Krisineham, ställplats i hamnen

Otur!?

Vi har stått där många gånger och känner inte igen beskrivningen. Det är faktiskt ett av våra återkommande resmål, specielllt under kulturveckorna om höstarna. Rent & fräscht i sanitetsutrymmen, trevlig hamnnvärd som tittar till om kvällarna. Bra läge.
 
F

F.d. 29874

Guest
Sv: Krisineham, ställplats i hamnen

Vi stod på Kristinehams ställplats i hamnen 21+22/ 8 Då fungerade ljuset och vattnet på Toarummet. Vi lagade mat på spisen och vi diskade det var snyggt och städat. Vi var många bilar som stod där och alla verkade trivas.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Krisineham, ställplats i hamnen

Jag har antagit en policy att jag inte stannar på ställplatser som kostar mer än 150 kr. Det tycker jag är maxpris för en ställplats. Det finns ju campingplatser billigare än detta.

Jag vill på detta sätt försöka påverka prisbilden.
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Krisineham, ställplats i hamnen

Jag ansluter mig till samma tysta lilla uppror. Inom mig skruvar jag ner prisnivån till max 100 kr. Finner ingen anledning till de höga ställplatspriserna i vårt land. Maxade på 7,5 euro vid vår europaresa i våras.
Nån mer som vill gå med i 100/150 klubben?
 
F

F.d. 53318

Guest
Sv: Krisineham, ställplats i hamnen

Stod där vår första natt, i husbil som vi hyrt, mellan lördag och söndag 24-25 och allt fungerade klanderfritt. Rent, trevlig personal och inget störande förutom tranorna som for runt och skränade men det var å andra sidan en upplevelse som man inte hade velat missa.
Kan hålla med om prissättningen vi åkte runt en vecka Kristinehamn, Säffle, Ed, Vänersborg och Mariestad med pris mellan 100:- och 185:-. Vad vi tyckte var att 150 känns som en maxgräns. I Mariestad fanns det t.ex. ingen tvål på toaletterna inte en tvålautomat så långt man kunde se, kändes som höjden av snålhet.
Men resan var underbar speciellt Ed som var underbart, dit kommer vi att garanterat åka igen.
Nu har suget på en egen husbil kommit så vi ska hyra 14 dagar i vår för en lite längre resa och faller den lika väl ut så kommer vi att köpa en. :spinny:
 
Senast redigerad av en moderator:

birger larsson

HBK Medlem
Inlägg
87
Kommun
Vikingstad
HBK-Nr
9267
Medlemskap
2024
Sv: Krisineham, ställplats i hamnen

Så här bra stod vi tidigare i sommar på ovan nämnda ställplars.
 

Bilagor

  • P7110058.JPG
    P7110058.JPG
    1,1 MB · Visningar: 14
Toppen