• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kris med framhjulslager

Advantage

HBK Medlem
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
3092
Medlemskap
2024
Hej go vänner!
Sitter nu i husbilen vid kajen i Sundsvall,och behöver hjälp, har fått akut problem med vänster hjullager.Började för 1 mil sedan och har ökat i intensitet.Började med ett "knackande" och har ökat hela tiden,och även börjat vibrera lite i ratten. Det märks ett tydligt glapp när jag skakar hjulet.Frågan är, törs jag fortsätta att köra till verkstad eller förvärras skadan och ytterligare delar? Tipsa gärna om lämplig verkstad som kan byta hjullagret här i S-vall.

Tråkig början på resan.
Ha det gott
Mvh
Bernt

F

F.d. 12430

Guest
Sv: Kris med framhjulslager

Inte om glapp känns i hjulet enl min åsikt. Låter allvarligt. Hoppas det löser sig enkelt för er i varje fall.

F

F.d. 2927

Guest

Hej go vänner!
Sitter nu i husbilen vid kajen i Sundsvall,och behöver hjälp, har fått akut problem med vänster hjullager.Började för 1 mil sedan och har ökat i intensitet.Började med ett "knackande" och har ökat hela tiden,och även börjat vibrera lite i ratten. Det märks ett tydligt glapp när jag skakar hjulet.Frågan är, törs jag fortsätta att köra till verkstad eller förvärras skadan och ytterligare delar? Tipsa gärna om lämplig verkstad som kan byta hjullagret här i S-vall.

Tråkig början på resan.
Ha det gott
Mvh
Bernt

Jag tycker det låter som om det är hjulbultarna. Har du kollat dom?

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Är lagret så dåligt som du beskriver så skulle jag inte köra vidare. Skär lagret så kan det bli dyrt. Nytt nav och kanske drivaxel. Det blir billigare med bärgning (självrisk)
Verkstad vet jag inget om. Jag håller mig undan från myggvänliga landskap.
:)
//W

kjelis

HBK Medlem
Kommun
Kil
HBK-Nr
545
Medlemskap
2025

Fiat service

Northcar
norra vägen 8

060-167500

F

F.d. 29979

Guest

Kolla i din försäkring eller ring ditt försäkringsbolag. Du kanske har en räddningsförsäkring. I så fall blir inte bärgningen särskilt dyr.

Suning

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
7133
Medlemskap
2025

Jag föreslår att du ringer Assistance-Kåren, 020-912 912, dom tar dig till rätt verkstad.

Lycka till !

Suning

Advantage

HBK Medlem
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
3092
Medlemskap
2024

Tack för hjälpen HBK:are!
Det visade sej vara samtliga hjulbultarna som lossat,och orsakat allt oljud o skrammel. När jag i våras bytte från vinterdäck till sommardäck rekommenderade däckfirman mej att efterdra hjulbultarna efter några mil, speciellt på aluminiumfälgar.Jag lovar att nu är detta gjort ordentligt, och kommer att göras vid varje däcksbyte.Det löste sig bra, med Er hjälp,...ännu en fördel med att vara medlem i HBK.

Ha en skön husbilssommar.:)
Bernt

Toppen