Sv: Kraftigare generatorn eller...
I grund är det väl inget problem, en större generator kommer ge mer effekt men också förstås dra mer effekt från motorn.
Det som kan ställa till det är exempelvis vad man har för utväxling på dom olika generatorerna (olika stora remskivor), vilken typ av remskiva som sitter på dom original (och därmed vilken typ av rem, vilket i viss mån kan påverka hur stor effekt man plockar ut, men för en ökning med 60 eller 80% borde det inte vålla SÅ stora problem, finns folk som sätter ihop typ 5 100A-generatorer på samma multiribrem för att driva herrejössesljudanläggningar, och det brukar funka), men kanske framförallt vad för infästning och spännanordning det sitter på dom olika generatorerna.
Sen har du lite litet startbatteri, 75Ah, ska du ha en större generator hade jag nog önskat att du hade ett lite större, det kan bli lite onödigt varmt annars.
Sen säger det ju sig självt att det inte blir helbra om man sätter en 24V-generator i ett 12V-system, men det är väl rätt uppenbart även för den med de mest basala elkunskaper, tycker jag (eller?). Då säger det PANG nånstans.
(Dock var det en inte helt ovanlig (OBS, inget jag rekommenderar om man inte vill elda ner bilen) felsökningsmetod, att man seriekopplade två 12V-batterier till bilar med gamla hederliga elsystem utan elektronik och skit, för att sen se var det börjar ryka - där var elfelet)
Så kan du hitta en som fungerar med din rem, med rätt utväxling, rätt fäste och då för 12V elsystem, och helst då att du har ett lite större (eller 2) startbatteri, så prova för all del, det värsta som kan hända är att det börjar gnissla om det drar mycket ström.