• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Krångel med inlägg i forumet

F

F.d. 22252

Guest
Jag skulle kunna lägga in det här i ett mail till de som sköter forumet men jag ville veta om fler har samma problem som jag?
Ibland har jag fått dubbla inlägg alltså en kopia. Har ibland lyckats radera kopian men ibland har det inte gått så jag har använt ändringar för att radera och spara men ett tomt dokument har inte kunnat gått att spara enda sättet har varit att spara ett tecken. Men det ser ju inget roligt ut med ett sånt inlägg.
Någon gång har ett inlägg helt oförklarligt försvunnit och någon gång har jag tydligen glömt att klicka på skicka och inlägget blivit liggande väldigt länge men det har fortfarande gått att skicka.
Mitt förslag är att man själv ska kunna radera sina dubletter och helst ska de inte förekomma och att det ska vara en timeout på icke skickade trådar.
En orsak jag funderat på är om orsaken är att jag kör mobilt och det laggar ibland och skapar problem.
Finns det fler som har samma problem?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det finnes en liten sperre mot doble innlegg, der er noen sekunder fra en trykker på Skicka svar til en kan trykke på den igjen Men om ens webleser / internetforbindele bruker lengre tid på overføringen så er det mulig å få doble innlegg. Det finnes en markering som de færreste ser - et gult band med informasjon om overføringen. Jeg pleier fra tid til annen å fåen feilmelding om at jeg må vente litt før jeg kan sende nytt innlegg - har da dobbeltrykket på Skicka svar knappen :D
 
F

F.d. 22252

Guest
Tack Knut!
Jag har märkt att när jag klickar på stor bild så blir det dubbelt ibland. Har ju en surfplatta med simkort som jag surfar igeneom har de senaste månaderna av och till fått upp ett orange band som far över översta delen av skärmen men inte förstått varför det kommer fram. Är det fel på webbläsaren eller mitt internet som är långsamt har testat flera gånger och det brukar bli lite över 20mbit.
Det här problemet har kommit mer och mer på senare tid.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Orange eller gulaktig, noen firkanter oppe til høyre mens bilde lastes opp. En stripe på toppen som det noen ganger står en tekst på fra en trykker på Skicka svar til start på oppdatering av skjerm. Ser ut som denne venter en liten stund (ett sekund eller 2) før den dukker opp så en ikke ser den så ofte.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Nå la jeg merke til en tynn orange strek som beveget seg over toppen av skjermen med det samme jeg trykket Skicka svar, det er etter denne at en eventuellt ser den brede stripen.
 
F

F.d. 22252

Guest
Det lär bli mindre tidskillnad när det blir sommartid, kanske skulle ändra datorklockan.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Om vi ser på soltid så er jeg kun 9 timer foran dere, dette skjer en ukes tid vår og høst.. Når det er sommertid i Europa og vintertid i NSW så blir forskjellen 8 timer.
 
F

F.d. 22252

Guest
Problemet är att jag har vänt på dygnet, har alltid varit så i mitt liv när jag varit ledig.
Om jag skulle flytta till australien kanske jag skulle komma rätt i tiden.
Jag mår faktiskt sämre med vintertid. Kände av omställningen mellan spanien och portugal. var bättre i spanien. Samma med fullmåne mår alltid sämre då.
 
Toppen