• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kotknackare

F

F.d. 3088

Guest
Hej

Jag har alltid trott att Kiropraktor (kotknackare) har varit humbugg men totalt ändrat uppfattning. Efter att ha gått med tennisarmbåge i över ett år även ryggont titt som tätt vilket inte sjukgymnasten kunnat fixa så tyckte grabben min att jag var en gnällspik. han beställde tid och betalade åt mig hos Kiropraktorn i Gränna (Trevlig prick från USA) Han undersökte min lekamen ca 45 minuter, därefter en förklaring hur det låg till, nervsystemet är viktigt i sammanhanget. Lite vridande, tryckande och dragande på rätt sätt och rätt ställen. Efter tre behandlingar var ryggvärken mycket bättre efter sex behandlingar är ryggvärken borta tennisarmbågen så gott som symptomfri, :music-icon:tilläggas kan att behandlingen av armbågen var aningen smärtsam. Det är inte bara rygg och armbåge som kan fixas även huvudvärk mm mm kan i vissa fall oxå rättas till
jag rekomenderar varmt er som prövat det mesta mot olika krämpor ring en kiropraktor och diskutera problemen. Någon annan som vart utför samma sak som jag:confused:

Gurra den läkte

F

F.d. 52929

Guest
Sv: Kotknackare

Vi har på vårt jobb friskvårdsbidrag i form av massage, fotvård, styrketräning, spinning, healing, "Nada".... Nålar i öronen för diverse åkommor, div bollsporter. Nästan vad vi vill. Allt betalat av företaget. och det tackar vi för.

Jobbar förresten på www.tre-o.se

Har inget att klaga på.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29841

Guest

hej
Ja det gäller att ha en tro så ordnar sig det mästa.
/Vidhem

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Hej
Roligt sammanträffande.
Jag trodde som du att kiropraktor var humbug. Har haft ont i ryggen från och till.Denna sommar fick jag fått ont två gånger om men det gick över.I förrgår när jag skulle böja mig så fick jag riktigt ont igen och hustrun och mina pojkar tjata på mig att nu skulle jag besöka 'underverket'. Sagt och gjort, hustrun beställde tid och jag besökte honom igår. Han kollade lite och snart hade han en orsak till det onda och började sin knådning. Ibland sa han att detta kommer att göra ont men jag kände inget nämnvärt. Var mest imponerad av hur han arbetade och att han visste var varenda muskel o dyligt fanns i kroppen så jag glömde kanske bort att det gjorde ont. Han hade tagit kort på min rygg innan behandlingen och tog nu ett efter och visade mig skillnaden som t.o.m jag såg. Känner mig helt ok nu. Det roliga var att när jag berättade att jag hade problem med att vrida huvudet tillräckligt när jag skulle backa så sa han att det måste vi ju också fixa. Ett par huvudvridningar och det var klart. Nu tror jag också på denna typ av behandling. :spinny:

F

F.d. 29925

Guest

Tron försätter berg, är det tydligen någon som har sagt.;)

(Såg förresten Fuglesang som efter intag av en hel burk sömnmedel fortfarande var hur pigg som helst.):confused:

F

F.d. 3088

Guest

Jo Decker o Vidhem detta har ju inget med tro att göra det får ni gå till "körka" för att uppleva:D. Jag konstaterar att min rygg och armbåge har blivit symtomlösa, jag har dragits med ryggvärk, ryggskott så länge jag minns livet känns liksom lite lättare. Har tidigare gått till sjukgymnast totalt värdelöst om man jämför

Gurra

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Var också skeptisk. Har aldrig haft ryggproblem i hela mitt liv men gjorde ett rejält tungt fellyft i början av nittiotalet. Kändes som en syl kördes genom ryggen när man försökte röra sig. Kotknackaren lurade mig på nå't sätt, jag andades ut och han tryckte till, knakade som fan, fick massage efteråt och åkte direkt tillbaka till jobbet :)
Första och enda gången jag varit till en kotknackare (har inte behövt). Skulle det hända igen så blir det direkt kotknackaren (är ateist f.ö ).

Peter :)

F

F.d. 29841

Guest

Hej Gurra
Jag har också varit dum nog att besöka en kotknackare.
Blev liggande i en vecka sjukskriven, hade värre ont i ryggen efter besöket än jag
hade när jag åkte till "knotolle"
Men jag trodd inte på metoden,det kanske var det som var fel.För bra blev jag inte.
/Vidhem

F

F.d. 3088

Guest

Hej Gurra
Jag har också varit dum nog att besöka en kotknackare.
Blev liggande i en vecka sjukskriven, hade värre ont i ryggen efter besöket än jag
hade när jag åkte till "knotolle"
Men jag trodd inte på metoden,det kanske var det som var fel.För bra blev jag inte.
/Vidhem

Det var ju tråkigt men du är nog undantaget från regeln då, alla dom som jag pratat med och går till samma som jag har blivit bra eller bättre. Gränna är litet skulle det inte vara en bra behandlingsform så hade nog praktiken försvunnit snabbt.

Gurra

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det finnes dyktige og mindre dyktige i alle yrker. Og med den store fysiske påvirkningen på kroppen så vil en mindre dyktig kotknäckare lett lage skade, en dyktig utøver finner punktene i ledd og muskulatur som trenger å "justeres" og setter inn passe mye krefter der. Mye av hemligheten til den umiddelbare forbedringen ligger i at smertene oftest kommer fra nerver som ligger i klem, en liten forskuvning av det som klemmer og vips så er smertene borte.

F

F.d. 29841

Guest

Det var ju tråkigt men du är nog undantaget från regeln då, alla dom som jag pratat med och går till samma som jag har blivit bra eller bättre. Gränna är litet skulle det inte vara en bra behandlingsform så hade nog praktiken försvunnit snabbt.

Gurra
Hej GURRA
Men inget ont som inte har något gott med sig.Köpte en MERSA från sjukbädden utan att ha sett den.Försäljaren ringde å sa att de fått in en fin bil, hade köpe 2 tidigare, försäljaren, så efter lite snack blev i överens om mellanpriset.
Ja Gränna är litet men polkagriserna är bra.
/Vidhem

Toppen