• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kostnadshistorik

E

Ebear

Guest
Hej
Vi köpte vår husbil 2006 och registrerar/skriver ner alla kostnader vi har på husbilen.
Det är mest för vår egen skull, men har det/kan det ha betydelse/intressant när vi ska sälja husbilen för köparen?? Nångång vill vi ju byta upp oss..
Hur gör ni?

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 9232

Guest
Sv: Kostnadshistorik

Eftersom jag har en gammal husbil så blir det en hel del kostnader. Saker ska repareras och bytas ut, sedan ska den ju anpassas efter mina egna önskemål dessutom. Kostnaderna kilar lätt iväg och det är pengar jag aldrig får igen som kontanter. Nu har jag inte för avsikt att sälja bilen, men om jag skrev upp allt jag lägger ut på den så skulle jag nog bli rätt deprimerad när jag sedan såg vilken enorm förlustaffär det blev vid en ev försäljning. Så jag låter bli.
Däremot noterar jag alla "ingrepp", mest för att kunna komma ihåg allt. Under hösten nu blir det tex insprutning istället för förgasare, och den fyrväxlade lådan ersätts med en femväxlad. Har ju även gjort lite elinstallationer (och planerar för solceller) och dessa noteras i ett tillägg i instruktionsboken, dels pga mitt eget dåliga minne och dels om man någon gång skulle våga sig på att låna ut ekipaget.
mvh Lars

Toppen