• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kostnader för husbilsägandet.

F

F.d. 17609

Guest
Hej allesammans.

Som kommande husbilsägare skulle jag gärna vilja veta på ett ungefär vad kostnaderna
kan bli för att äga en husbil. Själva inköpet av bilen kan vi lämna därhän.
Jag tänker på alla andra kostnader som kan komma av själva ägandet och brukandet.

Tack på förhand.

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2024
Sv: Kostnader för husbilsägandet.

En del kostnader varierar beroende på hur mycket man kör. Tex drivmedel, olja, spolarvätska. Sen har vi ju skatt, försäkring, service, besiktning och ev kostnad för uppställning. Ja, jag har ju säkert glömt något.

En sak kan jag med säkerhet säga och det är att det är värt varje krona att ha husbil!
/Jeanette

F

F.d. 6238

Guest

Men med dom skattehöjningar som vi har att vänta så kanske man måste tänka i andra banor???

F

F.d. 4879

Guest

Glöm inte gasolen, saneringsvätska mm.

F

F.d. 839

Guest

Tassling,

Skulle jag gora det da skulle jag sakert bli mork radd, bast att inte gora det "after all" det ar var hobby.

angan

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024

Om man t ex frekvent åkt till Thailand så kan man nog äga rätt mycket husbil för samma kostnad. Sen kan man ju samtidigt med gott (nåja) samvete köra 3000 mil per år vilket motsvarar en ToR Thailand flygstol i miljöbelastning. Se annan tråd Att husbilar ger avgaser.
Sen är det ju faktiskt en hobby och en livsstil. Sommar och fjällstugor är ju inte helt gratis dom heller

Senast ändrad:
Toppen