• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kostnad färjor för husbil

F

F.d. 4556

Guest
Har jag missuppfattat ngt. Har alltid trott att kostnaden vid färjeöverfarter blev mer först vid längre bil än 6 meter. åkte i söndags från Helsingör - Helsingborg o fick betala (visakort) sek 892. På kvittot står det husbil 6-8 meter. Nu råkar min bil vara exakt 6 m och trodde att den gick efter taxan -upp till o med 6 meter.
Kan också tala om att vi försökte passera Köpenhamn i söndags, det var ingen lek.
5 timmars kö på motorvägen strax innnan öresundsbron som ju blev avstängd. Alla motorvägar avstängda. Fick ta oss till Helsingör istället på småvägar. 5 timmar innan vi kom av motorvägen till bron, puuuh

Kenneth

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Kostnad färjor för husbil

Scandlines og HH bruker laveste husbiltakst om bilen er over en høyde - husker ikke om det er de som bruker 260 cm. Så alle husbiler under 8m betaler det samme. Det er på norske ferger at 6m grensen er magisk for mange.

F

F.d. 4556

Guest

menar du att min bil som är 2,75 hög går efter den högre tacksan

Kenneth

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Det kan var en idé att gå in och kolla TRAFIKEN.NU innan man kör in i Stockholm, Göteborg eller i Öresundsregionen. Såvida man inte har en GPS med trafikinfo.

Bilagor

• trafikennu.JPG
    trafikennu.JPG
    108,3 KB · Visningar: 14
Toppen