F
F.d. 50252
Guest
Sv: Kost och hälsa funderingar...
Jo, du har naturligtvis rätt!
Det är klart att om jag slår på järnviljan så kommer det att funka.
Jag har valt att inte göra det i det här fallet.
Kost och motion är och har varit väldigt viktigt i mitt liv. Dock så har livet inte alltid varit i balans i förhållande insatt arbete kontra pengar i börsen och jag har i perioder fått kämpa för att skapa en skaplig levnadsstandard. Insatt arbete har med tiden lönat av sig i den bemärkelsen att fler vill ta del av mina kunskaper och jag har givits möjlighet att åka runt i Sverige och hålla utbildningar i min proffession.
Min vardag är dock inte helt enkel och en vanlig vecka kan se ut såhär:
Måndag, administrativt arbete med planering av kommande veckors resande och boende. (Min agenda är bokad till v35 2013)
Mångad kväll, bil eller flyg till orten för tisdagens kurs.
Tisdag: upp 06:30, frukost och transport till företaget. Förberedelse och genomförande till 17:00.
Packa ihop utrustning och förpassa sig till nästa ort för genomförade nästa dag.
Framme på hotellet ca 20:00-21:00.
Käk och motion samt förberedande för nästa dags utbildning.
Hopp i bingen ca 23:00
06:30 upp igen och transport till nästa klient.
Måndag hemma, tisdag stockholm, onsdag malmö, torsdag umeå-stockholm-hem,,snark!!
Allt har sin tid i livet och det här gör jag för framtiden, för mig, mina barn och min fru.
Märk väl att jag inte gör avkall på mina ideal kring kosten och motionen, det är bara lite bökigarenu att få det att funka och måste jag välja mellan att gå hungrig och käka en potatis eller ta en räkmacka så får det bli räkmackan. Eller potatisen.
Dock har veckorna börjat bli lite mer vardag och jag behöver inte längre jobba i sömnen med att lösa dagens problem så möjligheterna till att sätta in järnviljan närmar sig.
Helt utan kolhydrater är jobbigt.
Minivolymen på Scandics löpband är ca 3 mil i veckan
Jag gör så gott jag kan.
Mvh Erik
Hej och tack för ditt inlägg, berätta gärna vad det är som gör det svårt när du ligger ute, att allt har sin tid det håller jag med dig om, jag tror dock att genom att vara bestämd och slå på järnviljan så går allt Vad tror du?
Ha det bäst //Lasse
Jo, du har naturligtvis rätt!
Det är klart att om jag slår på järnviljan så kommer det att funka.
Jag har valt att inte göra det i det här fallet.
Kost och motion är och har varit väldigt viktigt i mitt liv. Dock så har livet inte alltid varit i balans i förhållande insatt arbete kontra pengar i börsen och jag har i perioder fått kämpa för att skapa en skaplig levnadsstandard. Insatt arbete har med tiden lönat av sig i den bemärkelsen att fler vill ta del av mina kunskaper och jag har givits möjlighet att åka runt i Sverige och hålla utbildningar i min proffession.
Min vardag är dock inte helt enkel och en vanlig vecka kan se ut såhär:
Måndag, administrativt arbete med planering av kommande veckors resande och boende. (Min agenda är bokad till v35 2013)
Mångad kväll, bil eller flyg till orten för tisdagens kurs.
Tisdag: upp 06:30, frukost och transport till företaget. Förberedelse och genomförande till 17:00.
Packa ihop utrustning och förpassa sig till nästa ort för genomförade nästa dag.
Framme på hotellet ca 20:00-21:00.
Käk och motion samt förberedande för nästa dags utbildning.
Hopp i bingen ca 23:00
06:30 upp igen och transport till nästa klient.
Måndag hemma, tisdag stockholm, onsdag malmö, torsdag umeå-stockholm-hem,,snark!!
Allt har sin tid i livet och det här gör jag för framtiden, för mig, mina barn och min fru.
Märk väl att jag inte gör avkall på mina ideal kring kosten och motionen, det är bara lite bökigarenu att få det att funka och måste jag välja mellan att gå hungrig och käka en potatis eller ta en räkmacka så får det bli räkmackan. Eller potatisen.
Dock har veckorna börjat bli lite mer vardag och jag behöver inte längre jobba i sömnen med att lösa dagens problem så möjligheterna till att sätta in järnviljan närmar sig.
Helt utan kolhydrater är jobbigt.
Minivolymen på Scandics löpband är ca 3 mil i veckan
Jag gör så gott jag kan.
Mvh Erik