• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

korkad blondin är jag icke

F

F.d. 50741

Guest
men nu jag kan för mitt liv inte knappa in koordinater på min garmin nuvi 50
(OK, ni som har nyare finare grejor, min kassa är "limited")jag har tittat på samtliga you tube instruktioner, ingen som visar hur man skriver koordinater, har laddat hem instruktionsboken men begriper fortfarande inte ? nån gullig människa som har tid att förklara ? :swoon:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: korkad blondin är jag icke

På min Garmin 2340:

Vart?
Koordinater
Ange koordinater (Här gäller det att välja mellan olika format.) Tryck på 3 streck längs uppe i vänstra hörnet. Välj format: tryck på format. Förmodligen vill du ha grader, minuter och sekunder: Välj h ddd mm ss.s, Spara.

gar.jpg

Klicka på ett av de vita fälten. Nu öppnas ett annat fönster där man kan byta ut befintliga siffror, en efter en. Börja till vänster med att klicka på den första siffran som ska bytas o.s.v.

För enkelt? Detta ska vara enkelt. Du har nog fastnat någonstans på vägen.

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 29954

Guest

Skämtar bara för att se om någon är vaken...

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Af tradition (jag har seglat en del) så har jag alltid använt systemet med grader, minuter och sekunder men på senare tid har jag börjat uppskatta decimalsystemet med grader och en massa siffror efter punkten. Viktigt att använda punkt och inte kommatecken eftersom en del navigatorer, kanske alla, inte kan hantera kommatecknet.

Jappe

Toppen