• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kopplingsplintar m m

pejac

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
18770
Medlemskap
2025
Hej,

Jag har en Adria Coral Supreme 690 SC 2014. Jag tycker det är kul med HB och fixar gärna lite själv, en lampa här eller en annan funktion där. Problemet med EBL och elsystemet är att det finns bra elscheman men det framgår ingenstans var kopplingspunkter eller plintar finns så att man kommer åt att koppla in sig. Det finns någon brytare kvar på panelen, AUX som inte används, det går kabel ut från EBL men var finns änden?? Säkrade utgångar som inte används men vart går kabeln?? Jag har hittat en kopplingsbox för ljus i ena garderoben men var de andra är har jag ingen aning om. De finns naturligtvis där någonstans men sannolikt tar det tid att hitta, någon som har skruvat ner inredningen och hittat dem??

MVH

Peter

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022
Sv: Kopplingsplintar m m

Hej,

Vi har en Adria Matrix Supreme och har samma erfarenhet som du.

Det är skrämmande hur man lägger omärkta kablar huller om buller.

Vi har just nu lagt in ett extra bodelsbatteri och för det dragit kablage mellan det gamla och det nya. Då passade jag på att sätta upp plinter för anslutning till larm mm. Men mycket återsåt för att man skall kunna leta fel när det kommer!

Har sett en Concord och där verkar man ha gjort installationen professionellt!; Men så kostar den minst en mille mer!

Vi lär väl inte kunna pressa på tillverkarna i denna fråga. Eller???

Toppen