• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Koppla Omnistep fotsteg till dörrkontakten

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Dioden ger framförallt ett spänningsfall på 0,6 volt vilket inte bör spela någon roll. Den hindrar möjligen även eventuella backströmmar från motorn men är det ens ett problem? Såvida inte Runar konstaterat att den verkligen behövs. Summern ska du väl koppla in på den grå sladden som indikerar ytterläge.

Helt rätt om man trycker på kontakten vi dörren samtidigt som man trycker på knappen vid föraplatsen så blir det backström. Jag satt inte dit en diod när jag väl kopplade in mitt.
 

Lekeberg

FD HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Lekeberg
HBK-Nr
24308
Medlemskap
2021
Så här gjorde jag. Jag ville inte dra fram massa kablar fram till föraplatsen. Nu kan jag ta in trappen med en fjärrkontroll när motorn är igång. Nedan ser du hur jag kopplat. D+ tog jag från kylskåpet.
Hej hör försäkt göra som schemat men får inte funktionen rätt när jag ansluter - så kan jag inte reglera via två knappar. Vad kan jag göra för fel?
 
Toppen