• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Koppla led både inne och ute?! HJÄLP!

F

F.d. 23729

Guest
Hejsan, undrar om ni/du kan hjälpa med led som jag ska montera på min husbil.

Om ni har nå guider bilder eller nå skulle jag uppskatta.
Är lite smårädd ang elen pga nyare bil 2015.

Skriv era tips guider/monteringar som ni har gjort.

Tack //riclin

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2026
Sv: Koppla led både inne och ute?! HJÄLP!

Hej
Svårt att ge dig något konkret men...
Tveka inte, du kommer bli jättenöjd. Kolla var du vill ha lite extra mysljus. Tänk på att det är lätt att "dimmra" olika ljusstyrkor. Vi fick hjälp i början men sedan fortsatte jag själv. Idag har vi led lister i olika längd, under markisen, innanför framrutan, ovanför dubbelsängen, i sittgruppens gardinhållare och ovanför entrédörrens dörrkarm.

Beställ en rulle med ledlampor och några dimmers. Klipp till önskad längd, anslut en kabel, dra av Skyddspappret och tryck fast på något dolt ställe. Kabeln ansluter du på närmaste ställe där du har 12 volt. Jag köpte några sladd dimmrar för dryga femtiolappen styck, sensationellt bra.

Beställ från ett ställe där du får rätt pris och god hjälp. Sök i trådarna här så får du mycket hjälp, särskilt av Linders Belysning. Hälsar Björn

Senast ändrad:

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
Sv: Koppla led både inne och ute?! HJÄLP!

Beställ en rulle med ledlampor och några dimmers.
Har du lyckats få tag på dimrar som går på olika frekvenser? Jag trodde att alla tänds om man tänder en. (har bara en LED monterad under markisen, men funderade på att sätta dimmer inne, men fick höra att de styrde alla, hoppas jag har fel)

Toppen