• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kopiera film från DVD till USB-minne

S

Sara & Micke

Guest
Hej!

Jag vill kopiera en DVD film till ett USB-minne för att ungarna ska kunna titta på filmen på sin tv utan att jag behöver koppla in en DVD.
Hur går man bäst till väga?

/Micke

S

StorDansk

Guest
Sv: Kopiera film från DVD till USB-minne

Hej, prova med gratisprogrammet Format Factory, (googla) mycket lätt att använda till det mesta, har använt det till massor med konverteringar, dock aldrig provat dvd till usb? Du måste kolla först vilka filformat (ex. avi, mp4) som ungarnas TV kan läsa. Lycka till!

Du förlorar naturligtvis menymöjligheten som finns inbygg i DVD'n

Senast redigerad av en moderator:

MiKi

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Du kan inte kopiera utan som Stor Dansk säger istället konvertera till lämpligt format typ divx, finns flertal med acceptabel kvalite. Anledningen att du inte kan lägga över DVD film är begränsningen på 4GB filer i NTFS.

Mvh Marita

F

F.d. 25310

Guest

Hej
Precis formatera om minnet (USB) från datorn, du tappar lite i utrymme men är enkelt att göra.

C

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

En formatering til annet format funker for bruk på PC, men ikke på en TV eller mediaspiller. Disse støtter FAT og FAT32.

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Du kan inte kopiera utan som Stor Dansk säger istället konvertera till lämpligt format typ divx, finns flertal med acceptabel kvalite. Anledningen att du inte kan lägga över DVD film är begränsningen på 4GB filer i NTFS.

Mvh Marita

Max filstorlek NTFS är 16TB minus 64KB, FAT 16/32 har max filstorlek 4GB.

Freez DVD Ripper rippar direkt från DVD till DivX/Xvid, enda nackdelen är att den hårdkodar undertexten (vet ej om det är löst på senare releaser).

Peter :)

MiKi

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Max filstorlek NTFS är 16TB minus 64KB, FAT 16/32 har max filstorlek 4GB.

Freez DVD Ripper rippar direkt från DVD till DivX/Xvid, enda nackdelen är att den hårdkodar undertexten (vet ej om det är löst på senare releaser).

Peter :)

Helt rätt, blev NTFS istället för FAT. Begränsningen beror på kompabiliteten med NTFS.

Mvh Marita

Toppen