• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Kontantkort till mobilt bredband i Norge?

F

F.d. 50111

Guest
Sv: Kontantkort till mobilt bredband i Norge?

Chess Superkontant (bruker Netcoms nett), 10 kr pr dag, ingen hastighetsreduksjon uansett hvor mye du bruker. Ingen minimumsfakturering, men du må fylle på kortet minst en gang hvert år. Fra 1. mai gjelder andre vilkår, da øker prisen til 20 kr pr dag for data, samt at etter 5000 MB blir hastigheten redusert til 128 kb/s. Chess Superkontant gir ikke tilgang til 4G ennå.

Chili Mobil (Telenors nett), 10 kr pr dag, etter 1000MB reduseres hastigheten til 128 kb/s. Her får du tilgang til 4G.

Telenor har som regel best dekning ytenfor de største byene, men unntak kan selvsagt forekomme. Nord for Trondheim er det nesten bare Telenor som har 3G/4G
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kontantkort till mobilt bredband i Norge?

Chess Superkontant (bruker Netcoms nett), 10 kr pr dag, ingen hastighetsreduksjon uansett hvor mye du bruker. Ingen minimumsfakturering, men du må fylle på kortet minst en gang hvert år. Fra 1. mai gjelder andre vilkår, da øker prisen til 20 kr pr dag for data, samt at etter 5000 MB blir hastigheten redusert til 128 kb/s. Chess Superkontant gir ikke tilgang til 4G ennå.

Finns det möjlighet för en svensk att skaffa Chess mobilt bredband?

När jag tittar på hemsidan behöver man fylla i ett norskt personnummer med 11 siffror som i sin tur kontrolleras mot namnet.

Går det att kringgå detta med ett köp direkt i butik, någon som vet?
 
F

F.d. 25687

Guest
Sv: Kontantkort till mobilt bredband i Norge?

TELENOR..

http://www.telenor.se/privat/kundservice/utomlands/surfa-utomlands/index.htmlSurfa som vanligt i Norge och Danmark!

Med alla våra nya Mobilabonnemang kan du använda den inkluderade surfvolymen precis som vanligt när du är i Danmark och Norge, helt utan extra kostnad. Du behöver inte lägga till någon tjänst för att erbjudandet ska fungera, det är bara att surfa som vanligt. Erbjudandet gäller enbart Mobilabonnemang tecknade efter den 22 maj 2013. Är du osäker på vilket Mobilabonnemang du har hittar du det på Mina sidor.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Kontantkort till mobilt bredband i Norge?

TELENOR..

http://www.telenor.se/privat/kundservice/utomlands/surfa-utomlands/index.htmlSurfa som vanligt i Norge och Danmark!

Med alla våra nya Mobilabonnemang kan du använda den inkluderade surfvolymen precis som vanligt när du är i Danmark och Norge, helt utan extra kostnad. Du behöver inte lägga till någon tjänst för att erbjudandet ska fungera, det är bara att surfa som vanligt. Erbjudandet gäller enbart Mobilabonnemang tecknade efter den 22 maj 2013. Är du osäker på vilket Mobilabonnemang du har hittar du det på Mina sidor.

Tydligen en länk som inte längre gäller! 1 april?

image.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Kontantkort till mobilt bredband i Norge?

Det står klart og tydelig at Danmark og Norge gjelder for abonnement som er tegnet etter 22 maj 2013. Det finnes en surfpakke kontant for EU/EØS hvor Danmark og Norge er med på listen.
 
F

F.d. 50111

Guest
Sv: Kontantkort till mobilt bredband i Norge?

Finns det möjlighet för en svensk att skaffa Chess mobilt bredband?

När jag tittar på hemsidan behöver man fylla i ett norskt personnummer med 11 siffror som i sin tur kontrolleras mot namnet.

Går det att kringgå detta med ett köp direkt i butik, någon som vet?

Tror ikke det skal være noe problem å få registrert et Chess kontantkort, det selges på følgende plasser:
https://www.chess.no/info/forhandlere-av-startpakker

Men det er forandringer i pris mengde fra 1. mai 2014, da vil det koste kr 20 pr dag, samt at hastigheten reduseres etter 5000MB. Synd, men dette var vel et tilbud som viste seg å være for godt til å være sant.
 

Birgitta & Johann

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2390
Medlemskap
2024
Sv: Kontantkort till mobilt bredband i Norge?

Skall till Norge i tre veckor under juli månad och funderade på Tele2's lösning. https://www.tele2.no/kontroll.aspx ville därför fråga Dig som kan så mycket om detta, kan detta ev funka? Jag har kollat med Tele2 Norge om man med svensk personnummer kan köpa kort och fick svar JA.
 

heralue

HBK Medlem
Inlägg
219
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9682
Medlemskap
2024
Sv: Kontantkort till mobilt bredband i Norge?

Gick inte så smidigt med Chess.

Fick följande svar:

Hei Micke.
Takk for din henvendelse.

Da må du gå i en butikk/kiosk som selger Chess startpakker å fylle ut et registreringsskjema for utenlandske statsborgere. Dette vil butikken så sende til oss for at vi skal kunne registrere din startpakke! :)

Ønsker deg en trivelig torsdag.
Med vennlig hilsen / Best regards
Stine, Chess Kundeservice
 
Toppen