• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kontantkort i Spanien?

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025
Vilken internetleverantör skall man välja med kontantkort i Spanien som har bra täckning? Vad kostar det per månad? Är det GB-baserat eller tim-baserat?:confused:

F

F.d. 25023

Guest
Sv: Kontantkort i Spanien?

Hej Christina & Åke!

Kul att ni planerar för Spanien i vinter, hoppas vi syns!

Vi har alltid haft Vodafone, kostar 49€ per månad för obegränsad internet, dvs, bra för svensk TV, radio, nedladdningar osv.

Täckningen är bra, vi har datorn igång i bilen, oftast med svensk P1 från spanska gränsen till solkusten utan problem (någonstans vid Almeria i ökenlandskapet kan det bli lite avbrott). Hastigheten är som här hemma med dongel.

Hälsning
anita & jyrki

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025

Tack snälla ni för det tipset! Vilken typ av affärer köper man kontantkortet?

P.s 4 oktober lämnar vi Sverige med färd mot Spanien D.s Vi synes!

F

F.d. 52994

Guest

Tack snälla ni för det tipset! Vilken typ av affärer köper man kontantkortet?

P.s 4 oktober lämnar vi Sverige med färd mot Spanien D.s Vi synes!

Vodafonekort köper du i Vodafones butiker. Första gången köper du dongeln, om du inte redan har en, tillsammans med en månads surf går det på ca 100€. Glöm inte att ta med passet till butiken, annars får du inget.
Welcome to Spain

F

F.d. 25023

Guest

Det är bäst att gå till Vodafone's egen butik, köpa SIM-kortet och be de att ladda det med 50€ och sedan registrera det till en månads internet.

Det görs via SMS till 2207 (Texto SMS sl 2207 ) man skickar texten C MES från detta SIM.kort (i en telefon eller dator). Mycket viktigt att ni ser bekräftelse-SMS från Vodafone, så att ni verkligen fått 1 månad. Annars äter man upp de 49€ jättefort, det blir timtaxa, räcker väl 2-3 dagar bara.

Se: Vodafone: Internet Móvil Prepago

Just nu verkar de ha extraerbjudande med att få USB-modemet gratis för samma pris 49€.

Ta med passet, i Spanien måste man alltid registrera SIM-korten till person, som i de flesta länderna inom EU.

hälsn
jyrki

görank

FD HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023

Har ingen router. Går det att flytta dongeln från en dator till en annan och på så sätt dela på kostnaden?

görank

FD HBK Medlem
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023

Kanon, då kan man få internet till ett bra pris om man är flera att dela. Man behöver ju inte sitta på internet dygnet runt 7 dagar i veckan.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Jag har Vodafone och har inte varit riktigt nöjd med vad de levererar i hastighet.
När jag nämnde detta i en mobiltelefonaffär så sa de att det gamla monopolet Telefonica med sitt Movistar hade bäst hastighet ( eller det bäst utybyggda nätet som kan leverera )!!!!

F

F.d. 25109

Guest

Har ingen router. Går det att flytta dongeln från en dator till en annan och på så sätt dela på kostnaden?

Jag kan tipsa om programmet Connectify för er som använder Win7 (fungerar bara för Win7).

Ladda ned programmet från Connectify - Turn your Windows 7 laptop into a Wi-Fi Hotspot och kör på en laptop. Då kan denna laptop fungera som en WiFi hotspot för hur många andra datorer som helst i närheten som då delar på samma internetanslutning.

Jag använder den själv och är väldigt nöjd.

Programmet är gratis dessutom.

Toppen