• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kontaktpapper, eller liknande

F

F.d. 15832

Guest
Hej!

Är det någon som har nåt förslag på vad man skulle kunna limma på och skära till på ett husbilsbord och diskbänk som blivit fläckigt? Typ laminat/faner, eller kontaktpapper. Nåt som tål att torkas av fuktigt och som ser fräscht ut, gärna trä look, eller marmor.

Mvh
Rolle

F

F.d. 25020

Guest
Sv: Kontaktpapper, eller liknande

Jag köpte på färgaffären finns på rulle i olika färger mm jag köpte en som såg ut som marmor den är självhäftande,fungerar bra samt hållfast.Mvh 220 Sture i Pajala

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Laminatskiva (ett par mm tjock) finns att köpa (eller beställa) i välsorterad byggvaruhandel. Såga till den några millimeter större än den gamla skiva, limma med kontakt- eller sättlim (tunt limlager) och fräs sedan kanterna så att de går jäms med de ursprngliga kanterna.

F

F.d. 15832

Guest

Tack för tipsen!!!
Har vägarna förbi Bauhaus imorgon, få kolla där...

Mvh
Rolle

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Har inte sett "lösa" laminatskivor på Bauhaus. För många år sedan köpte vi en sådan på Beijer...

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej

Jag har köpt laminerat papper på rulle på Bauhaus som jag limmat på vårat bord i husbilen.
Det blev jättesnyggt!
Ser nästan ut som övrigt trä i husbilen.

Inte var det svårt heller. Bara att klippa till lite grovt, limma på och sedan skära till med en matt-kniv.

Har även klätt in lite tjockare träskivor med samma laminat, dom har jag som hyllplan i skåpen.

MVH
Karianne

F

F.d. 15832

Guest

Har varit på Bauhaus och köpte en rulle "marmor" faner för en hundring och en sån där microfiber-dörrmatta för en femtilapp. Imorgon blir det att försöka klä om bordet och bänkskivan.

Tack för alla tips och förslag!!!

Mvh
Rolle

Toppen