• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Konstigt telefonsamtal

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025
Blev uppringd av en kvinna som efter ett antal "hallå" svarade. Hon ville ha reda på vem som var datorägaren. Därefter frågade hon om jag använde Windows.
Samtalet var underligt ibland tyst sedan kom hon igen. Funderade på vad hon ville men sa att visst använder jag Windows. Efter det sa jag att hon antagligen försöker få mig att betala för något och lade på luren.

När jag sedan tittade i nummerpresentatören såg jag att det var flera samtal från samma nummer.
Nu till mina frågor?
Vem har telefon nummer 4420305 13739 ?
Samt har någon mer råkat ut för telefonsamtal från detta nummer.
Vad vill de ha vad är de ute efter?

F

F.d. 5322

Guest
Sv: Konstigt telefonsamtal

Hej Sven-Uno & maka. Ta en liten koll på landsnummret, verkar vara 44. Vi i Sveden har ju 46. Lurigt värre. Simma lungt.

Mvh // Mia

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Truecaller ger detta beskedet:

photo-758424.jpg

F

F.d. 5322

Guest

På tal om märkligt telefonsamtal.
Ringde tilll Atteviks (VW) och för skoj skull tänkte kolla priset på ett kamremsbyte.
"Knappa in ditt fullständiga telefonnummer. Avsluta med fyrkant", sa robotrösten.
Inte så glad i att göra detta, så jag avvaktade och lite tur var nog det, för efter en stund sa rösten:
"Vi kommer att ringa upp dig klockan fem minuter över tolv, i morgon natt".

Visserligen är jag nattuggla men någon gräns måste det väl finnas. :twitcy:

Glad Påsk på er!

Toppen