• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Konstigaste jag fått veta i forumet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025
Vad hände här? Jag har inte startat denna tråd med detta märkliga namn.
Jag läser ett inlägg i tråden Det bästa tips eller råd du fått från HBK forumet och råkar läsa precis när Jeepkungen skrivet. Då skriver jag om mitt bästa tips, för det är Jeepkungen som lärt mig det. Får även ett tack av trådskaparen så varför är jag flyttad?

Raderar mitt inlägg då det inte passar någon.

Senast ändrad:

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025
Sv: Det bästa tips eller råd du fått från HBK forumet

Den rutten körde jag under tre års tid 99-01 , två svängar i veckan med 14 racks med bakdörrar, sidoskjutdörr och motorhuvar från Volvo Olofström till Renaults fabrik i Batilly strax utanför Metz i Frankrike.
Fullt lass vägde 7 ton och hem hade vi 14 tomma racks, tydligen var detta mer lönsamt än att flytta presslinjen till Batilly pga Eu-bidrag.
Efter 3 år kom ett åkeri från Belgien som heter Galliker och dumpade priserna med 40% och sedan var alla vi svenska chaufförer utslängda från körningen.

F

F.d. 9344

Guest
Sv: Konstigaste jag fått veta i forumet.

Vill väl minst ha betalt för den tid vi arbetar. Det tycks inte gälla dessa lågprisåkare. Undrar hur mycket billigare en bildörr blivit efter spreditörsbytet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen